Informatie betreffende het coronavirus COVID-19

Gezondheidssituatie Coronavirus - Update na de persconferentie van 14 april 2021

Wij heten je van harte welkom in een van onze vakantieparken. Om je een veilig en ontspannen verblijf te bieden, willen wij je vragen om de onderstaande gedragscode door te nemen opgesteld door de HISWA-RECRON:

Altijd… Houd altijd 1,5 meter afstand van elkaar. Hoest je, ben je verkouden of heeft een gezinslid koorts, blijf dan thuis! Voorkom drukte in natuur- of andere gebieden, blijf anders in of bij je vakantieverblijf.

Een goede voorbereiding… Check de website van het park waar je gaat verblijven en die van de gemeente voor actuele informatie over bijzondere maatregelen – zoals afsluiting van gebieden, paden, wegen en parkeerplaatsen – en richtlijnen. Maak gebruik van fiets- en wandelapps zodat je de route nauwkeurig kunt uitstippelen. De lobby kan je hier eventueel mee helpen.

Een veilig vertrek… Droomparken is aangesloten bij HISWA-RECRON en heeft in samenspraak een Coronaprotocol opgesteld. Een exemplaar is aanwezig bij iedere lobby en eventueel digitaal op te vragen. Neem er kennis van en volg de voorschriften. Vermijd als bestemming drukke plekken en drukke tijdstippen. De lobby kan je hierover informeren.

___________________________________

Mag mijn verblijf op het park doorgaan?
Ja, dat mag. Het dringende advies van Rijksoverheid is dat vakantiewoningen, net als in de thuissituatie, uitsluitend worden verhuurd aan één huishouden en maximaal 1 persoon die niet tot deze huishouding behoort of 2 personen uit verschillende huishoudens. Kinderen t/m 12 jaar vallen hier niet onder. Voor volwassenen uit verschillende huishoudens geldt dat de 1,5 m regel in acht genomen wordt.

Kan ik veilig verblijven op het park?
Ja, we willen benadrukken dat gasten nog steeds veilig naar onze parken/resorts kunnen komen. Heel veel kan er namelijk wel doordat we onze maatregelen hebben genomen voor een veilig verblijf, onder het motto #staysafe -> #safestay.

Safe incheck ► onze incheck procedures zijn volledig ingericht op veiligheid en volgens de richtlijnen van het RIVM. In publieke ruimtes zoals de lobby is het dragen van een mondkapje verplicht dus onze medewerkers dragen een mondkapje en ook voor de gasten die inchecken is dit verplicht.
Safe house ► de hygiënische zorg voor de woning is er volledig op gericht dat je veilig en schoon in de woning komt, er wordt extra aandacht besteedt aan contactoppervlakken
Safe food ► maaltijden van ontbijt tot diner worden op bestelling door de medewerkers van onze restaurants coronaproof bij de vakantiewoning afgeleverd. Ook is afhalen vaak mogelijk.
Safe nature & fun ► e kunt volop genieten én plezier hebben van de natuur rondom onze parken.

Geldt de avondklok ook op het vakantiepark?
Ja, ook op het vakantiepark worden de coronamaatregelen nageleefd. Dat betekent dat u wordt gevraagd om tot woensdag 28 april tussen 22.00 uur en 04.30 uur in de vakantiewoning te blijven wanneer u bij ons verblijft.

Mag ik wel mijn hond uitlaten tijdens de avondklok?
Ja, dat mag.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
Wil je ondanks de uitleg van de hierboven genoemde maatregelen toch annuleren of omgeboekt worden naar een park dichterbij huis? Dan kunnen wij je gratis omboeken naar een ander verblijf met een aankomstdatum tot 31 december 2021. Wanneer de gewijzigde boekingskosten hoger zijn dan de oorspronkelijke boeking, dan betaal je het verschil bij.

Als ik heb geboekt via een reisbureau kan ik dan via Droomparken mijn verblijf omboeken?
Helaas moeten wij jou doorverwijzen naar het reisbureau waar de boeking is gemaakt.

Waarom krijg ik geen geld terug als ik wil annuleren?
Je hebt bij ons een boeking gedaan en de vakantiewoning is voor jou gereserveerd in die periode. Je kunt bij ons veilig vakantievieren en de woning staat voor jou klaar voor gebruik, schoongemaakt en wel. We snappen dat in deze bijzondere periode mensen zijn die liever thuis blijven, in zo’n geval zijn we behulpzaam en boeken we kosteloos om naar een andere periode met een aankomstdatum tot 31 december 2021 desgewenst in een ander park.

Hoe check je in bij EuroParcs?
Wij streven naar zo min mogelijk fysiek contact. Onze front office medewerker belt je daarom op voorhand op. Hij of zij zal een tijdstip van aankomst met je overleggen, zodat we kunnen waarborgen dat niet iedereen tegelijkertijd arriveert. De check-in vindt zo veel mogelijk buiten de lobby plaats. Verdere aankomstinformatie ontvang je per mail.

Wijzigen de openingstijden van de lobby?
Ja, de openingstijden van onze lobby zijn gewijzigd. Op maandag en vrijdag zal de lobby tot nader order sluiten om 19.00 uur, op de andere dagen om 18.00 uur. Voor de actuele tijden verwijzen wij je naar de Droomparken app of onze website. Wij verzoeken je om eventuele vragen zoveel mogelijk telefonisch of per mail te stellen, zodat fysiek contact zo min mogelijk noodzakelijk is. Het telefoonnummer en mailadres van het park vind je op de parkplattegrond, op de deur van de lobby en/of de EuroParcs app.

Zijn mondkapjes verplicht op het park?
Het dragen van een mondkapje is verplicht in openbare en overdekte ruimtes op het park, maar niet wanneer je daarbuiten op het park bent.

Zijn de faciliteiten op het park geopend?
Wij houden ons aan de door de overheid opgelegde maatregelen. Alle restaurants zijn op last van het kabinet gesloten. Gasten kunnen maaltijden echter bij de vakantiewoningen coronaproof ‘thuis’bezorgd krijgen of afhalen bij het restaurant. Bestellen kan heel eenvoudig via de EuroParcs App of telefonisch bij het restaurant op het park. Zwembaden, wellness, fitness en speelparadijzen zijn tot nader order gesloten. Eventuele tennisbanen (max. 2 personen + 1,5 m regel) zijn open.

Hoe zit het met het bestellen en afhalen van maaltijden ’s avonds tijdens de avondklok?
Afhalen kan wanneer het restaurant open is tot 20.45 uur, het bezorgen van maaltijden bij de vakantiewoning kan wel na 21.00 uur, maar dat is afhankelijk van tot hoe laat de keuken van het restaurant open is. Kijk hiervoor in de EuroParcsApp of informeer bij de lobbymedewerkers.

Is er animatie op het park?
In ieder geval in de schoolvakanties en met erkende feestdagen zoals Pasen, Koningsdag, Pinksteren etcetera. De animatie wordt zowel online als fysiek aangeboden. Dat laatste gebeurt uit oogpunt van COVID-19 in de buitenlucht. Het (online) animatieprogramma kunt u lezen in de EuroParcs App.

Informatie betreffende het coronavirus COVID-19

Gezondheidssituatie Coronavirus - Update na de persconferentie van 23 maart 2021

Wij heten je van harte welkom om een van onze vakantieparken. Om je een veilig en ontspannen verblijf te bieden, willen wij je vragen om de onderstaande gedragscode door te nemen opgesteld door de HISWA-RECRON:

Altijd… Houd altijd 1,5 meter afstand van elkaar. Hoest je, ben je verkouden of heeft een gezinslid koorts, blijf dan thuis! Voorkom drukte in natuur- of andere gebieden, blijf anders in of bij je vakantieverblijf.

Een goede voorbereiding… Check de website van het park waar je gaat verblijven en die van de gemeente voor actuele informatie over bijzondere maatregelen – zoals afsluiting van gebieden, paden, wegen en parkeerplaatsen – en richtlijnen. Maak gebruik van fiets- en wandelapps zodat je de route nauwkeurig kunt uitstippelen. De lobby kan je hier eventueel mee helpen.

Een veilig vertrek… EuroParcs is aangesloten bij HISWA-RECRON en heeft in samenspraak een Coronaprotocol opgesteld. Een exemplaar is aanwezig bij iedere lobby en eventueel digitaal op te vragen. Neem er kennis van en volg de voorschriften. Vermijd als bestemming drukke plekken en drukke tijdstippen. De lobby kan je hierover informeren.
___________________________________

•Mag mijn verblijf op het park doorgaan?
Ja, dat mag. De maatregel van Rijksovrheid dat vakantiewoningen, net als in de thuissituatie, uitsluitend worden verhuurd aan één huishouden en maximaal 1 persoon die niet tot deze huishouding behoort of 2 personen uit verschillende huishoudens geldt ook op onze parken. Kinderen t/m 12 jaar vallen hier niet onder. Voor volwassenen uit verschillende huishoudens geldt dat de 1,5 m regel in acht genomen wordt.

•Kan ik veilig verblijven op het park?
Ja, we willen benadrukken dat gasten nog steeds veilig naar onze parken/resorts kunnen komen. Heel veel kan er namelijk wel doordat we onze maatregelen hebben genomen voor een veilig verblijf, onder het motto #staysafe #safestay.

Safe incheck ► onze incheck procedures zijn volledig ingericht op veiligheid en volgens de richtlijnen van het RIVM. In publieke ruimtes zoals de lobby is het dragen van een mondkapje verplicht dus onze medewerkers dragen een mondkapje en ook voor de gasten die inchecken is dit verplicht.
Safe house ► de hygiënische zorg voor de woning is er volledig op gericht dat je veilig en schoon in de woning komt, er wordt extra aandacht besteedt aan contactoppervlakken
Safe food ► maaltijden van ontbijt tot diner worden op bestelling door de medewerkers van onze restaurants coronaproof bij de vakantiewoning afgeleverd of kunnen opgehaald worden bij het restaurant.
Safe nature & fun ► je kunt volop genieten én plezier hebben van de natuur rondom onze parken.

Geldt de avondklok ook op het vakantiepark?
Ja, ook op het vakantiepark worden de coronamaatregelen nageleefd. Dat betekent dat u wordt gevraagd tussen 22.00 uur en 04.30 uur in de vakantiewoning te blijven wanneer u bij ons verblijft.

• Mag mijn verblijf in een familiebungalow doorgaan?
Ja, dat mag. Voor groepsboekingen volgen we hetzelfde advies als voor een woning in de thuissituatie, zie hierboven bij vakantiewoning. Dat betekent dat we gedurende de periode van verscherping van de regels, geen boekingen doen voor groepen personen tenzij één huishouden en 1 persoon uit een andere huishouding (kinderen t/m 12 jaar uitgezonderd. Tussen volwassen personen uit verschillende huishoudens moet uiteraard de 1,5 m afstandsregel in acht worden genomen.

• Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
Wil je ondanks de uitleg van de hierboven genoemde maatregelen toch annuleren of omgeboekt worden naar een park dichterbij huis? Dan kunnen wij je gratis omboeken. Wanneer de gewijzigde boekingskosten hoger zijn dan de oorspronkelijke boeking, dan betaal je het verschil bij.

• Als ik heb geboekt via een reisbureau kan ik dan via EuroParcs mijn verblijf omboeken?
Helaas moeten wij jou doorverwijzen naar het reisbureau waar de boeking is gemaakt.

• Waarom krijg ik geen geld terug als ik wil annuleren?
Je hebt bij ons een boeking gedaan en de vakantiewoning is voor jou gereserveerd in die periode. Je kunt bij ons veilig vakantievieren en de woning staat voor jou klaar voor gebruik, schoongemaakt en wel. We snappen dat in deze bijzondere periode mensen zijn die liever thuis blijven, in zo’n geval zijn we behulpzaam en boeken we kosteloos om naar een andere periode of desgewenst een ander park.

Hoe check je in bij EuroParcs?
Wij streven naar zo min mogelijk fysiek contact. Onze front office medewerker belt je daarom op voorhand op. Hij of zij zal een tijdstip van aankomst met je overleggen, zodat we kunnen waarborgen dat niet iedereen tegelijkertijd arriveert. De check in vindt zo veel mogelijk buiten de lobby plaats. Verdere aankomstinformatie ontvang je per mail.

Wijzigen de openingstijden van de lobby?
Voor de actuele tijden verwijzen wij je naar de Europarcs website. Wij verzoeken je om eventuele vragen zoveel mogelijk telefonisch of per mail te stellen, zodat fysiek contact zo min mogelijk noodzakelijk is. Het telefoonnummer en mailadres van het park vind je op de parkplattegrond, op de deur van de lobby en/of de EuroParcs app.

Zijn mondkapjes verplicht op het park?
Het dragen van een mondkapje is verplicht in openbare en overdekte ruimtes op het park, maar niet wanneer je daarbuiten op het park bent.

Zijn de faciliteiten op het park geopend?
Wij houden ons aan de door de overheid opgelegde maatregelen. Alle restaurants zijn op last van het kabinet gesloten. Gasten kunnen maaltijden echter bij de vakantiewoningen coronaproof ‘thuis’bezorgd krijgen of afhalen bij het restaurant. Bestellen kan heel eenvoudig telefonisch bij het restaurant op het park of via hun website.
Zwembaden, wellness, fitness en speelparadijzen zijn in ieder geval tot nader bericht gesloten. Eventuele tennisbanen (max. 2 personen + 1,5 m regel) zijn open.

Hoe wordt de schoonmaak van mijn accommodatie nu uitgevoerd?
Onze schoonmakers zullen extra aandacht laten uitgaan naar contactoppervlakten met desinfectie middelen. Houd onze website en de EuroParcs App in de gaten voor extra informatie.

Is er animatie op het park?
Het animatieprogramma start op 12 februari. Informeer bij de receptie naar de mogelijkheden.

Veilig betalen met: