
Boekingen
- Home
- FAQ - Boekingen
Veelgestelde vragen
Wat betekent Flexibiliteitsgarantie?
Wat betekent Flexibiliteitsgarantie?
Twijfel je of je nu al een vakantie moet boeken? Dat hoeft niet, want met EuroParcs blijf je flexibel! Dankzij flexibele boekingen bieden we je veel voordelen.
Waaronder onze flexibele Rebooking optie: Als je plannen veranderen, kun je je verblijf gemakkelijk 28 dagen voor aankomst omboeken.
Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Je een verzoek tot annuleren indienen via Mijn EuroParcs.
Afhankelijk van de periode vóór je incheckdatum, zijn hier de volgende kosten aan verbonden. Mocht je annuleren binnen 24 uur na het maken van je boeking, dan is dit kosteloos.
- Meer dan 3 maanden voor incheck: 15% van het totaalbedrag
- Binnen 3 tot 2 maanden voor incheck: 50% van het totaalbedrag
- Binnen 2 maanden tot 1 maand voor incheck: 75% van het totaalbedrag
- Binnen 1 maand voor incheck: 90% van het totaalbedrag
- Annulering op de dag van aankomst: 100% van het totaalbedrag
Raadpleeg voor de volledige toelichting artikel 6 van de RECRON-voorwaarden.
Kan ik een annuleringsverzekering bijboeken?
Kan ik een annuleringsverzekering bijboeken?
Op dit moment biedt EuroParcs (nog) geen annuleringsverzekering bij de boeking.
Een annuleringsverzekering kun je mogelijk afsluiten bij je eigen verzekeringsmaatschappij. Raadpleeg je verzekeringsmaatschappij voor de voorwaarden die zij hanteren.
Kan ik kindermeubilair bijboeken?
Kan ik kindermeubilair bijboeken?
Kindermeubilair is niet standaard aanwezig, maar is bij te boeken via Mijn EuroParcs (op basis van beschikbaarheid). Denk hierbij aan kinderbedjes en kinderstoeltjes.
Kan ik een voorkeur voor een specifieke woning of plek aangeven tijdens mijn boeking?
Kan ik een voorkeur voor een specifieke woning of plek aangeven tijdens mijn boeking?
Bij EuroParcs bieden we je de optie om tijdens je boeking voor een eenmalig extra bedrag aan voorkeurskosten om een specifieke vakantiewoning of kampeerplek aan te geven. Zo verblijf je gegarandeerd op de plek van je voorkeur.
- Voor vakantiewoningen bedragen de voorkeurskosten voor een woningnummer €39.
- Voor camper- of kampeerplaatsen bedragen de voorkeurskosten €27,50
- De voorkeurskosten voor specifieke kenmerken of faciliteiten in een woning of op een kampeerplaats bedragen €34,-.
Mochten we om wat voor reden dan ook niet in staat zijn om jou deze specifieke vakantiewoning of kampeerplaats te garanderen, dan nemen we contact met je op. We zoeken naar een passend alternatief of je ontvangt je betaalde voorkeurskosten retour.
Ik heb een reservering, maar wil toch een andere accommodatie. Kan dat? En tot wanneer kan dat?
Ik heb een reservering, maar wil toch een andere accommodatie. Kan dat? En tot wanneer kan dat?
Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Een boeking aanpassen kan door contact op te nemen via het contactformulier.
Wanneer je kiest voor een voordeliger accommodatie, blijft de prijs gelijk. Kies je voor een duurdere accommodatie of voor een bepaalde voorkeur, dan betaal je het verschil bij.
Een andere accommodatie kiezen mag ook binnen 28 dagen voor aankomst, zoals het op hetzelfde park is.
Kan ik mijn reservering met creditcard betalen?
Kan ik mijn reservering met creditcard betalen?
Ja, dat kan! Houd er wel rekening mee dat het transactiebedrag op het moment van de transactie direct bij je creditcard in rekening wordt gebracht.
Kan ik een of meerdere vakantiewoningen boeken voor een grote groep?
Kan ik een of meerdere vakantiewoningen boeken voor een grote groep?
Als je op zoek bent naar een of meerdere woningen voor een grote groep, dan biedt EuroParcs diverse mogelijkheden! Zo hebben we verschillende groepsaccommodaties die geschikt zijn voor groepen tot wel 31 personen.
Ook biedt EuroParcs mogelijkheden voor bijvoorbeeld een bedrijfsuitje, personeelsfeest, familieweekend, festivalbezoek, studieweekend of zeilkamp. Voor meer informatie kun je kijken op EuroParcs Business.
Wat zijn de schoonmaakkosten?
Wat zijn de schoonmaakkosten?
De schoonmaakkosten zijn al bij de huurprijs inbegrepen. Deze kosten kunnen verschillen per woningtype en zijn daarnaast afhankelijk van de grootte van de woning.
Ik zie dat er automatisch bedlinnen aan mijn boeking wordt toegevoegd. Kan ik deze er ook uit halen?
Ik zie dat er automatisch bedlinnen aan mijn boeking wordt toegevoegd. Kan ik deze er ook uit halen?
Nee, dit is niet mogelijk. Vanwege hygiëneredenen zit er standaard één bedlinnenpakket per persoon in je boeking. Dit is een verplichte afname, dus het is ook niet toegestaan om je eigen bedlinnen mee te nemen.
Ik wil graag mijn boeking wijzigen of annuleren, maar ik heb via een touroperator geboekt. Kan ik dit ook bij jullie doen?
Ik wil graag mijn boeking wijzigen of annuleren, maar ik heb via een touroperator geboekt. Kan ik dit ook bij jullie doen?
Als je je verblijf hebt geboekt bij een touroperator, zoals AirBnb of Booking.com, kunnen wij je boeking helaas niet wijzigen of annuleren. Neem hiervoor contact op met de touroperator bij waar je hebt geboekt.
Hoe hoog bedraagt de borg als ik een woning huur?
Hoe hoog bedraagt de borg als ik een woning huur?
EuroParcs kan vooraf een borg vragen aan alle gasten die een vakantiewoning huren. De borg bedraagt maximaal €100,- per persoon*.
Als alles in de woning in orde blijkt na controle, wordt het (resterende) bedrag binnen 3 weken teruggestort op je rekening. Bij schade of bij het ontbreken van spullen ontvang je een factuur. Deze kun je gebruiken bij de afhandeling met je verzekering.
Ook het veroorzaken van overlast kan een reden zijn om de borg in te houden.
*Let op, ten tijden van grote evenementen zoals Dekmantel, Defqon, Awakenings of andere festivals kan er een borg worden gevraagd van €500,- per accommodatie.
Vanaf welke leeftijd mag ik boeken bij EuroParcs?
Vanaf welke leeftijd mag ik boeken bij EuroParcs?
De hoofdboeker dient minimaal 18 jaar oud te zijn en zelf ook op het park verblijven. Het is dus niet toegestaan dat ouders een boeking maken voor kinderen en zelf vervolgens niet op het park verblijven.
Waar kan ik extra's boeken bij mijn reservering?
Waar kan ik extra's boeken bij mijn reservering?
Extra's (zoals bedlinnen, handdoeken, een kinderstoel etc.) kun je al tijdens het boekingsproces toevoegen. Heb je al geboekt? Dan kan dit via Mijn EuroParcs.
Kan ik de datum van mijn boeking wijzigen? En tot wanneer kan ik omboeken?
Kan ik de datum van mijn boeking wijzigen? En tot wanneer kan ik omboeken?
Omboeken kan tot uiterlijk 28 dagen voor aankomst. De gewijzigde boeking moet in het zelfde jaar plaats vinden. Een boeking wijzigen kan door contact op te nemen via het contactformulier.
Binnen 28 dagen voor aankomst is wijzigen niet mogelijk.
Wanneer je de datum van je boeking wijzigt, betaal je altijd minimaal het bedrag van je oorspronkelijke boeking. Als de prijs hoger uitvalt dan de oorspronkelijke datum, dan betaal je het verschil in prijs bij. Wanneer je nieuwe boeking een lagere prijs heeft, krijg je dit verschil niet terug.
Ik heb een optie geplaatst bij EuroParcs. Hoe werkt dit?
Ik heb een optie geplaatst bij EuroParcs. Hoe werkt dit?
Als je een optie hebt geplaatst bij EuroParcs, zit hier een vervaldatum aan vast. Deze vervaldatum is met je gecommuniceerd via het Klant Contact Centrum of het vakantiepark zelf. Na deze datum zal de optie komen te vervallen.
Als je van je optie een definitieve boeking wilt maken, dien je via Mijn EuroParcs een (aan)betaling te hebben voldaan. Heb je nog vragen over je optie? Neem dan gerust contact op met het Klant Contact Centrum.
Ik heb een reservering, maar wil toch naar een ander vakantiepark. Kan dat? En tot wanneer kan dat?
Ik heb een reservering, maar wil toch naar een ander vakantiepark. Kan dat? En tot wanneer kan dat?
Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Een boeking aanpassen kan door contact op te nemen via het contactformulier.
- Voordeliger accommodatie: Als je kiest voor een voordeliger accommodatie, blijft de prijs gelijk.
- Duurdere accommodatie: Als je kiest voor een duurdere accommodatie of voor een bepaalde voorkeur, betaal je het verschil bij.
- Binnen 28 dagen: Een andere accommodatie kiezen mag ook binnen 28 dagen voor aankomst, zolang het op hetzelfde park is.
Wat zijn de omboekingsvoorwaarden/kosten?
Wat zijn de omboekingsvoorwaarden/kosten?
Je maakt je reservering volgens de RECRON-voorwaarden. Binnen deze voorwaarden bestaan verschillende categorieën. Bekijk de voorwaarden die voor jouw verblijf van toepassing zijn:
Mogen er huisdieren mee?
Mogen er huisdieren mee?
Ja, je huisdier is (aangelijnd) van harte welkom op alle vakantieparken!
Als de woning geschikt is voor huisdieren, zijn er maximaal 2 huisdieren per vakantiewoning toegestaan. Ook zijn er huisdiervrije woningen beschikbaar. Je kunt je voorkeur aangeven bij het maken van je reservering.
Er geldt een toeslag per huisdier per nacht. Je voegt het huisdier toe aan het reisgezelschap en de toeslag wordt weergegeven tijdens je boeking. Je huisdier kan alleen mee als hij toegevoegd is aan het reisgezelschap.
Zijn handdoeken inbegrepen in het bedlinnenpakket?
Zijn handdoeken inbegrepen in het bedlinnenpakket?
Nee. Handdoeken zijn niet inbegrepen in het bedlinnenpakket. Voor handdoeken kun je tijdens het boekingsproces een extra handdoekenpakket bestellen. Meer informatie over de inventaris van je vakantiehuis vind je op de pagina van de betreffende accommodatie.
Hoe kan ik de klantenservice bereiken?
Hoe kan ik de klantenservice bereiken?
Je kunt contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer +31 (0) 88 070 8090 of door het contactformulier in te vullen. De openingstijden van ons Klant Contact Centrum vindt je op de contact en vragen pagina.
Kan ik meerdere huisjes naast elkaar boeken?
Kan ik meerdere huisjes naast elkaar boeken?
Bij EuroParcs is het mogelijk om meerdere huisjes naast elkaar te boeken, zodat je met twee gezinnen gezellig naast elkaar kunt verblijven.
Je kunt bij het maken van je boeking het huisnummer van je voorkeur aangeven. Dit kost € 39,- per boeking. Dit dien je te doen voor beide reserveringen. Op de plattegrond kun je de huisnummers bekijken.
Hoe kan ik extra gasten/huisdieren bij boeken?
Hoe kan ik extra gasten/huisdieren bij boeken?
Extra gasten en huisdieren bijboeken kan telefonisch worden gedaan via het Klant Contact Centrum. Gebruik hiervoor het contactformulier of neem contact op via het telefoonnummer 088 070 8090.
Let op: Wijzigingen waarbij het aantal personen en/of huisdieren vermindert, dienen eveneens telefonisch doorgegeven te worden via het Klant Contact Centrum
Ik heb mijn boeking betaald, maar nog geen betalingsbevestiging ontvangen. Heeft EuroParcs mijn betaling wel goed ontvangen?
Ik heb mijn boeking betaald, maar nog geen betalingsbevestiging ontvangen. Heeft EuroParcs mijn betaling wel goed ontvangen?
Als je na 72 uur nog geen betalingsbevestiging van ons hebt ontvangen, dan kun je contact opnemen met ons Klant Contact Centrum.