

- Home
- FAQ - Betalingen
Veelgestelde vragen
Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
Tijdens het online boeken, dien je online te betalen met o.a. iDeal, mastercard en VISA. Voor de betaling gelden de volgende voorwaarden:
- Bij een boeking meer dan 6 weken voor aankomst betaal je direct 30% van het factuurbedrag en 6 weken voor aankomst het resterende bedrag.
- Indien je binnen 6 weken voor aankomst boekt, dien je het volledige bedrag direct online te betalen.
- Wanneer er geen betaling plaatsvindt, ontvang je van ons een herinnering. Als een (aan)betaling uitblijft, zijn wij genoodzaakt je reservering tegen de daarvoor geldende annuleringsvoorwaarden te annuleren zoals vermeldt in de RECRON. Hier zijn kosten aan verbonden.
Alle betalingsvoorwaarden vind je terug in artikel 5 van de RECRON-voorwaarden.
Kan ik mijn reservering met creditcard betalen?
Kan ik mijn reservering met creditcard betalen?
Ja, dat kan! Houd er wel rekening mee dat het transactiebedrag op het moment van de transactie direct bij je creditcard in rekening wordt gebracht.
Ik heb een annuleringsnota ontvangen. Waarom krijg ik deze?
Ik heb een annuleringsnota ontvangen. Waarom krijg ik deze?
Wanneer we geen betaling ontvangen binnen 2 weken na de schriftelijke aanmaning, wordt de boeking geannuleerd. Eventueel gemaakte kosten voor de boeking worden dan in rekening gebracht.
Bekijk artikel 5 en 6 van de RECRON-voorwaarden voor alle voorwaarden omtrent betalingen.
Kan ik in termijnen betalen? Of een uitgestelde betaling aanvragen?
Kan ik in termijnen betalen? Of een uitgestelde betaling aanvragen?
Het is bij EuroParcs niet mogelijk om in termijnen te betalen of om een uitgestelde betaling aan te vragen.
Kan ik op het park betalen met mijn creditcard?
Kan ik op het park betalen met mijn creditcard?
Ja, je kunt op de parken betalen met je creditcard als er een pinapparaat aanwezig is.
Hoeveel bedragen de reserveringskosten?
Hoeveel bedragen de reserveringskosten?
De reserveringskosten zijn bij de huurprijs inbegrepen.
Kan ik ter plaatse betalen?
Kan ik ter plaatse betalen?
Je verblijf zelf betaal je van tevoren met o.a. iDeal, mastercard en VISA en kun je niet ter plaatse (contant) betalen.
Extra's voor tijdens je verblijf zoals fietsen, extra linnenpakketten of boodschappen kun je wel ter plaatse betalen. Deze kun je wel contant betalen, echter biljetten van € 200,- en € 500,- worden niet geaccepteerd. Transacties van € 250,- of hoger kunnen niet contant worden voldaan.
Wanneer krijg ik mijn borg terug?
Wanneer krijg ik mijn borg terug?
Als je een borg hebt betaald, ontvang je de borg binnen 3 weken retour op het bij ons bekende IBAN-nummer. Hiervoor hoef je zelf niets te doen.
Hoe hoog bedraagt de borg als ik een woning huur?
Hoe hoog bedraagt de borg als ik een woning huur?
EuroParcs kan vooraf een borg vragen aan alle gasten die een vakantiewoning huren. De borg bedraagt maximaal €100,- per persoon*.
Als alles in de woning in orde blijkt na controle, wordt het (resterende) bedrag binnen 3 weken teruggestort op je rekening. Bij schade of bij het ontbreken van spullen ontvang je een factuur. Deze kun je gebruiken bij de afhandeling met je verzekering.
Ook het veroorzaken van overlast kan een reden zijn om de borg in te houden.
*Let op, ten tijden van grote evenementen zoals Dekmantel, Defqon, Awakenings of andere festivals kan er een borg worden gevraagd van €500,- per accommodatie.
Wat moet ik doen als de betaling van mijn reservering niet lukt?
Wat moet ik doen als de betaling van mijn reservering niet lukt?
Neem contact op met het park waar je geboekt hebt. Je vindt de contactgegevens op je reserveringsbevestiging.
Kan ik de bedlinnenpakketten, toeristenbelasting en andere extra's ook op het park betalen?
Kan ik de bedlinnenpakketten, toeristenbelasting en andere extra's ook op het park betalen?
De standaard bedlinnenpakketten en toeristenbelastingen dien je direct al af te rekenen tijdens het maken van je boeking.
Wanneer je extra bedlinnenpakketten of andere extra's wilt boeken tijdens je verblijf kun je dit tijdens de receptie afrekenen.
Hoe kan ik mijn cadeaubon inwisselen?
Hoe kan ik mijn cadeaubon inwisselen?
Als je een cadeaubon van EuroParcs wil inleveren, dien je contact op te nemen met gastenservice@europarcs.nl. Maak een foto van de voor- en achterkant van je cadeaubon en voeg deze toe aan de bijlage van je e-mail. We helpen je graag verder!
Hoe kan ik de klantenservice bereiken?
Hoe kan ik de klantenservice bereiken?
Je kunt contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer +31 (0) 88 070 8090 of door het contactformulier in te vullen. De openingstijden van ons Klant Contact Centrum vindt je op de contact en vragen pagina.
Ik heb mijn boeking betaald, maar nog geen betalingsbevestiging ontvangen. Heeft EuroParcs mijn betaling wel goed ontvangen?
Ik heb mijn boeking betaald, maar nog geen betalingsbevestiging ontvangen. Heeft EuroParcs mijn betaling wel goed ontvangen?
Als je na 72 uur nog geen betalingsbevestiging van ons hebt ontvangen, dan kun je contact opnemen met ons Klant Contact Centrum.