Hallo, hoe kunnen we je helpen?

Overige vragen

Overige vragen

EuroParcs neemt Droomparken over. Wat merk ik hiervan?

Iedere verandering is altijd even wennen. Dat EuroParcs Droomparken overneemt, is gelukkig bijna niet te merken voor je als gast. Alle uiterlijke zaken die het Droomparken merk droegen, zoals de bewegwijzering, huisnummerbordjes en vlaggen, zullen veranderen in de huisstijl en het logo van EuroParcs. Verder verandert er aan de parken niets. Wel zullen vanaf begin 2022 de hotelservices van Droomparken wegvallen. Denk hierbij aan opgemaakte bedden, badhanddoeken en kleine flacons met doucheproducten.

Als er geen zomeravondopenstelling is op de Apenheul, hoe ziet onze avond er dan uit?

Jullie host zal jullie na het diner nog op een exclusief rondje meenemen door het park.

Ik heb geen bevestiging van de boeking bij de Apenheul Lodge gekregen, hoe kan dat?

Het kan zijn dat de bevestiging in de Ongewenste mail is terechtgekomen. Mocht dat ook niet het geval zijn, neem dan contact op met: klantenservice van Europarcs: 088-0708090 kcc@europarcs.nl

Hoe laat is de uitcheck bij de Apenheul Lodge?

De uitcheck bij de Apenheul Lodge is om 11.00 uur.

Hoe laat is de incheck bij de Apenheul Lodge?

De incheck bij de Apenheul Lodge is vanaf 14.45 uur.

Mogen we NA het uitchecken de Apenheul nog bezoeken?

Ja, jullie mogen de hele dag tot sluitingstijd de Apenheul nog bezoeken.

Kunnen we VOOR de inchecktijd de Apenheul bezoeken?

Ja dit kan, als gast van de Apenheul Lodge bel je bij aankomst de host op het telefoonnummer dat in de bevestiging staat. Hij/zij kan de bagage alvast meenemen zodat jullie het park kunnen bezoeken.

Kunnen we een babybedje/kinderbedje bijplaatsen in de Apenheul Lodge?

Nee, de Apenheul Lodge heeft niet genoeg ruimte voor een baby/kinderbedje.

Mag ik na sluitingstijd nog door de Apenheul wandelen?

Nee, dat is niet toegestaan. De host zal met jullie na sluitingstijd een exclusief rondje door het park doen.

Betalingen

Betalingen

Kan ik op het park betalen met mijn creditcard?

Je boeking is voorafgaand aan je vakantie betaald. Betalingen die je op het park zelf doet na aankomst, bijvoorbeeld in de winkel, in het restaurant of bij de receptie, kun je over het algemeen met je creditcard betalen als er een pinapparaat aanwezig is.

Moet ik borg betalen als ik een woning huur?

Een ongelukje zit soms in een klein hoekje. Dat kan iedereen overkomen! Het is daarom dat EuroParcs vooraf een borg kan vragen aan alle gasten die een vakantiewoning huren. Bij een eventueel ongelukje kan de schade dan makkelijker worden afgehandeld. De borg kan minimaal € 100,- per woning bedragen. EuroParcs is ten allertijden gemachtigd om extra borg te vragen bij aankomst. Na vertrek worden de vakantiewoningen of groepsverblijven gecontroleerd. Wanneer na uitcheck blijkt dat er iets ontbreekt of stuk is, zal dit worden ingehouden op je borg. Als alles in orde is of er is een resterend bedrag, dan zal dit binnen 3 weken worden teruggestort op je rekening. Bij schade of bij het ontbreken van spullen ontvang je een factuur. Deze kun je gebruiken bij de afhandeling met je verzekering.

Hoe zit het met het betalen van mijn boeking?

Tijdens het online boeken, kun je meteen afrekenen met o.a. iDeal, mastercard en VISA. Voor de betaling gelden de volgende voorwaarden:

  • Bij een boeking meer dan 6 weken voor aankomst betaal je direct 30% van het factuurbedrag en 6 weken voor aankomst het resterende bedrag.

  • Indien je binnen 6 weken voor aankomst boekt, dien je het volledige bedrag direct online te betalen.

  • Wanneer er geen betaling plaatsvindt, ontvang je van ons een herinnering en kan je reservering bij het uitblijven van betaling komen te vervallen.

Uiteraard zijn ook dan onze annuleringsvoorwaarden van toepassing. Deze zijn te vinden op https://www.europarcs.nl/algemene-voorwaarden.

Kan ik in termijnen betalen? Of een uitgestelde betaling aanvragen?

Het is bij EuroParcs niet mogelijk om in termijnen te betalen of om een uitgestelde betaling aan te vragen. Voor de betaling gelden de volgende voorwaarden:

  • Bij een boeking meer dan 6 weken voor aankomst betaal je direct 30% van het factuurbedrag en 6 weken voor aankomst het resterende bedrag.

  • Indien je binnen 6 weken voor aankomst boekt, dien je het volledige bedrag direct online te betalen.

  • Wanneer er geen betaling plaatsvindt, ontvang je van ons een herinnering en kan je reservering bij het uitblijven van betaling komen te vervallen.

Uiteraard zijn ook dan onze annuleringsvoorwaarden van toepassing. Deze zijn te vinden op https://www.europarcs.nl/algemene-voorwaarden.

Kan ik ter plaatse betalen?

Je verblijf bij EuroParcs betaal je van tevoren. Dit kan tijdens het maken van je reservering met o.a. iDeal, mastercard en VISA. Wanneer je tijdens je verblijf extra zaken bij wilt boeken, zoals fietsen of extra linnenpakketten, kun je natuurlijk wel ter plaatse (bij de receptie) betalen.

Wat moet ik doen als de betaling van mijn reservering niet lukt?

Mocht je betaling via onze standaard betaalmethoden om wat voor reden dan ook niet lukken, dan is het altijd nog mogelijk om het bedrag handmatig over te boeken naar EuroParcs. Het bedrag kan overgeboekt worden naar NL82RABO0317171313, met als omschrijving of betalingskenmerk je reserveringsnummer.

Wanneer krijg ik mijn borg terug?

Als je een borg hebt betaald, ontvang je de borg binnen 3 weken retour op het bij ons bekende IBAN-nummer. Hiervoor hoef je zelf niets te doen. Mocht je hier vragen over hebben, kun je terecht bij het Klantcontactcentrum op telefoonnummer 088 070 80 90. Ook kun je een e-mail sturen naar kcc@europarcs.nl.

Verblijf

Verblijf

Waar kan ik belangrijke telefoonnummers vinden tijdens mijn verblijf?

Alle belangrijke (nood)nummers kun je vinden in je welkomstboekje, die je bij het inchecken van de receptie krijgt.

Kan ik op het park betalen met mijn creditcard?

Je boeking is voorafgaand aan je vakantie betaald. Betalingen die je op het park zelf doet na aankomst, bijvoorbeeld in de winkel, in het restaurant of bij de receptie, kun je over het algemeen met je creditcard betalen als er een pinapparaat aanwezig is.

Krijg ik een handdoekenpakket bij mijn verblijf?

Bij aankomst ligt er een handdoekenpakket in je verblijf voor je klaar, mits je deze bijgeboekt hebt. Het handdoekenpakket bestaat uit één grote en één kleine badhanddoek. Je kunt altijd een extra handdoekenpakket bijboeken bij de receptie tijdens je verblijf.

Krijg ik een welkomstpakket (en wat zit hierin)?

Nadat je bent ingecheckt, krijg je een welkomstpakket mee van de receptie. Hierin zitten de volgende handige spullen:

  • Vaatdoek

  • Dweil

  • Schuurspons

  • Lucifers

  • Afwasborstel

  • Pedaalemmerzak

  • Vuilniszak

  • Afwasmiddel

  • Vaatwastabletten

  • Toiletrol

  • (Koffiefilter)

Is er bedlinnen aanwezig en wat houdt het dan in?

Bij aankomst ligt er een linnenpakket in je verblijf voor je klaar. Het linnenpakket bestaat uit een hoeslaken, dekbedovertrek en kussensloop voor 1 persoon. Je kunt altijd een extra linnenpakket bijboeken bij de receptie tijdens je verblijf.

Krijg ik korting als ik mijn eigen handdoeken en bedlinnen mee neem?

Het is altijd toegestaan om zelf handdoeken mee te nemen. Het afnemen van een handdoekenpakket is niet verplicht. Je krijgt geen korting als je zelf handdoeken meeneemt. Het afnemen van het lakenpakket voor bedlinnen is wel verplicht. Een korting hierop is niet mogelijk. Dit in verband met hygiëne.

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Heb je een klacht tijdens je verblijf? Bespreek je klacht met de receptie, zodat de medewerkers op het park je klacht tijdens je verblijf nog kunnen oplossen. Heb je een klacht na je verblijf? Neem hiervoor contact op het Klant Contact Centrum. Onze afdeling Service en Kwaliteit helpen je graag verder.

Welke tv-zenders kan ik kijken in mijn verblijf?

Dit is sterk afhankelijk per woning en vakantiepark. Over het algemeen kun je in je vakantiewoning de standaard Nederlandse zenders kijken en een aantal Belgische en Duitse zenders.

Kan ik ieder moment van de dag het park op- en afrijden met de auto?

De parken die je mag betreden met de auto hanteren standaard een tijdsperiode tussen 07.00 en 23.00 uur. In deze periode openen de slagbomen. Buiten deze tijden om kun je je auto parkeren op de algemene parkeerplaats.

Kan ik door een taxi opgehaald worden?

Als je graag door een taxi naar een bestemming gebracht wilt worden, kunnen we bij de receptie een taxi voor je bellen. Bij EuroParcs Veluwemeer en EuroParcs Zuiderzee hebben we tijdens evenementen als Lowlands en Defqon1, die plaatsvinden op het Walibi festivalterrein dichtbij deze vakantieparken, een samenwerking met een taxi centrale.

Mogen er meer mensen blijven slapen tijdens mijn verblijf, die ik niet heb genoemd tijdens de boeking?

Je bezoek mag gewoon blijven slapen als je dit meldt bij de receptie in verband met extra bedlinnen en toeristenbelasting. Daarnaast mogen er niet meer mensen blijven slapen dan het maximaal aantal mensen waarvoor het huisje geschikt is. Dus als je bijvoorbeeld met zijn tweeën verblijft in een vierpersoonshuisje, dan mogen er twee logés blijven slapen.

Mag er bezoek langskomen tijdens mijn verblijf?

Je bezoek is van harte welkom in je vakantiehuisje bij EuroParcs. Zij mogen hun auto parkeren op de algemene parkeerplaats vóór de slagbomen.

Mag ik barbecueën?

Elektrisch barbecueën en barbecueën op gas is toegestaan op onze vakantieparken. Barbecueën met open vuur is niet toegestaan.

Kan ik maaltijden of pakketjes laten bezorgen op het vakantiepark?

Het is toegestaan om maaltijden of pakketjes te laten bezorgen op het vakantiepark. De receptie neemt het voor je aan. Wel ben je zelf verantwoordelijk voor het (op tijd) ophalen van de bezorgde pakketjes of maaltijden.

Wat is er allemaal te doen in de omgeving van het park?

Je kunt voor je boeking alvast een kijkje nemen op onze website voor de leukste bezienswaardigheden in de omgeving van jouw EuroParcs vakantiepark. Je kunt dit vinden onder de webpagina van het park waar je geboekt hebt. Tijdens het inchecken ontvang je een welkomstboekje waar informatie in staat over wat er te doen is in de omgeving. Verder kun je natuurlijk bij onze receptie binnenlopen om informatie te vragen over de leukste uitjes in de buurt. Ze delen graag de leukste tips met je!

Mag ik vuurwerk afsteken op het park?

Over het algemeen is het op geen enkel EuroParcs vakantiepark toegestaan om vuurwerk af te steken. We kunnen echter niet volledig garanderen dat dit nergens gebeurt, omdat de vakantieparken geen invloed hebben op wat er gebeurt in de omgeving. Wel hebben we enkele vuurwerkvrije parken waarop gehandhaafd wordt op het afsteken van vuurwerk. Dit zijn EuroParcs Parc du Soleil, EuroParcs De Woudhoeve en EuroParcs Noordwijkse Duinen.

Coronavirus en boeking

Coronavirus en boeking

Ik heb een e-mail van jullie ontvangen en mijn gegevens in gevuld. Wanneer ontvang ik mijn corona-voucher tegoed?

Het openstaande bedrag wordt binnen 14 werkdagen uitbetaald.

Wat moet ik doen om het openstaande bedrag op mijn corona-voucher te ontvangen?

Op het moment dat je je corona-voucher hebt ontvangen van ons kun je binnen een jaar dit bedrag bij één van onze EuroParcs vakantieparken verzilveren. Mocht je binnen dit jaar nog niet in de gelegenheid zijn geweest om de voucher te gebruiken dan wordt deze na 1 jaar na afgifte uitbetaald. Je hoeft hier zelf niks voor te doen, wij nemen contant met je op per e-mail.

Waar kan ik mijn corona-voucher terugvinden?

Op het moment dat je boeking geannuleerd is vanwege de coronamaatregelen heb je van ons een e-mail ontvangen in je mailbox. Hierin staan de instructies over het gebruiken van de corona-voucher.

Welk bedrag staat er op mijn corona-voucher?

Indien je je corona-voucher nog niet (gedeeltelijk) hebt gebruikt, staat het bedrag gelijk aan de boeking die je toen hebt gemaakt. De boeking en je corona-voucher is gekoppeld aan je reserveringsnummer. Om erachter te komen wat voor bedrag er (nog) op je corona-voucher staat, kun je bellen met ons klantencontactcentrum op het nummer 088 070 80 90 of een e-mail sturen naar kcc@europarcs.nl. Houd hiervoor wel je reserveringsnummer bij de hand.

Kan iemand anders mijn corona-voucher gebruiken?

Het corona-voucher is gebonden aan je reserveringsnummer. Dit betekent dat alleen de persoon die de reservering gemaakt heeft de corona-voucher kan gebruiken. Het overdragen van de corona-voucher aan iemand anders is dus niet mogelijk.

Hoe werkt de corona-voucher?

Vanwege de uitbraak van het coronavirus en de gevolgen van de getroffen maatregelen zijn er veel boekingen bij EuroParcs geannuleerd. Als je boeking vanwege corona geannuleerd is, heb je een e-mail van ons ontvangen in je mailbox. Hierin staan instructies over hoe je de corona-voucher kunt gebruiken. Het bedrag staat gelijk aan het bedrag van je boeking en deze kun je binnen één jaar na ontvangst bij EuroParcs gebruiken voor het maken van een nieuwe boeking. Als je boeking meer kost dan het bedrag wat op je voucher staat, betaal je het overige bedrag bij. Als je boeking minder kost, blijft het resterende bedrag op je corona-voucher staan. Een eventueel resterend saldo is gekoppeld aan je reserveringsnummer. Wil je weten wat je resterende saldo is of heb je nog andere vragen betreft de corona-voucher? Bel dan met onze klantenservice op het nummer 088 070 80 90 of stuur een e-mail naar kcc@europarcs.nl. Houd hiervoor wel je reserveringsnummer bij de hand.

Ik heb een verblijf geboekt tijdens een evenement in de buurt van mijn park. Dit evenement is verplaatst of geannuleerd. Wat nu?

Vervelend dat je evenement verplaatst of geannuleerd is. Je geplande evenement staat echter wel los van je EuroParcs boeking. Voor het annuleren of verplaatsen van je verblijf gelden de annuleringsvoorwaarden van EuroParcs. Deze kun je vinden op www.europarcs.nl/algemene-voorwaarden. Annuleren of verplaatsen van je boeking kun je gemakkelijk zelf regelen via mijn.europarcs.nl.

Is er voldoende ruimte op de parken om een afstand van 1,5 meter te garanderen?

Om je een zo veilig en fijn mogelijk verblijf te kunnen bieden, hebben we bij EuroParcs ons best gedaan om je zo goed mogelijk de 1,5 meter afstand te kunnen garanderen. Hiervoor hebben we verschillende acties ondernomen, zoals het verbreden van de looppaden en het werken met reserveringen voor diverse faciliteiten. Verder zijn onze parken ruim opgezet, waardoor iedereen op het park goed voor elkaar kan uitwijken.

Hoe kan ik zien wanneer ik kan zwemmen?

Op de website van het park kun je alle openingstijden vinden. Hier zijn ook de openingstijden van het zwembad te vinden. Verder is het op het moment volgens de huidige coronamaatregelen verplicht om te reserveren voor het zwembad. Dat maakt dat je op het moment alleen kunt zwemmen tijdens het tijdvak die je gereserveerd hebt. Houd de ontwikkelingen rondom het moeten reserveren voor de zwembaden in de gaten op www.europarcs.nl/corona.

Is het zwembad op het moment open?

Voor de meest actuele coronamaatregelen omtrent de zwembaden, kun je kijken op www.europarcs.nl/corona.

Is de sauna op het moment open?

Voor de meest actuele coronamaatregelen omtrent de sauna's kun je kijken op www.europarcs.nl/corona.

Moet ik een negatieve coronatest laten zien bij aankomst?

Voor de meest actuele ontwikkelingen van de coronamaatregelen op EuroParcs, kun je kijken op www.europarcs.nl/corona.

Wat zijn momenteel de coronamaatregelen op de vakantieparken van EuroParcs?

Voor de meest actuele ontwikkelingen van de coronamaatregelen op EuroParcs, kun je kijken op www.europarcs.nl/corona.

Zijn de restaurants op het moment open?

Voor de meest actuele coronamaatregelen omtrent de horeca kun je kijken op www.europarcs.nl/corona.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden als ik corona krijg of ziek ben?

We begrijpen goed dat je hier duidelijk en zekerheid over wilt. Omdat de ontwikkeling van het coronavirus en de daarbij passende maatregelen constant aan verandering onderhevig zijn, vragen we je om onze webpagina www.europarcs.nl/corona in de gaten te houden wanneer je gaat boeken of al geboekt hebt. Hierin zijn ook de annuleringsvoorwaarden te vinden. Ook raden we je aan om je eigen annuleringsverzekering af te sluiten. Verder maak je je reservering volgens de Recron voorwaarden. Deze kun je vinden op www.europarcs.nl/algemene-voorwaarden.

Kan ik nog wel op vakantie naar EuroParcs ondanks het coronavirus?

De meest actuele maatregelen omtrent het coronavirus bij EuroParcs kun je vinden op www.europarcs.nl/corona.

Uitchecken en daarna

Uitchecken en daarna

Mag ik nadat ik uitgecheckt ben nog gebruikmaken van de faciliteiten van het park?

Op de dag van aankomst en van vertrek mag je bij EuroParcs gewoon gebruikmaken van de faciliteiten. Ook voordat je ingecheckt bent en nadat je uitgecheckt bent.

Ik ben iets vergeten in mijn huisje. Wat nu?

Het is vervelend als je erachter komt dat je iets bent vergeten in je huisje. Hiervoor kun je altijd contact opnemen met de receptie van het park of met het Klant Contact Centrum op het telefoonnummer 088 070 80 90. We helpen je graag verder!

Wat zijn de aankomst- en vertrekdagen?

Bij EuroParcs kun je in de schoolvakanties, weekenden, midweken en weken boeken. Hieronder staat weergegeven welke dagen de aankomst- en vertrekdagen zijn:

  • Weekend: vrijdag tot maandag

  • Midweek: maandag tot vrijdag

  • Week: maandag tot maandag, vrijdag tot vrijdag

Tijdens de feestdagen (Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw) gelden er andere aankomst- en vertrekdagen.

Buiten de schoolvakanties kun je aankomen en vertrekken op alle werkdagen.

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

Op alle vakantieparken van EuroParcs gelden standaard aankomst- en vertrektijden. Voor vakantiehuizen en groepsvakantiewoningen geldt dat je op de aankomstdag vanaf 15.00 uur in de vakantiewoning mag. Op de vertrekdag dien je de vakantiewoning voor 10.00 uur te verlaten. Je kunt ook kiezen voor om een early check-in (voor 15.00 uur) en een late check-out (na 10.00 uur). Deze kun je tijdens het maken van je reservering bijboeken tegen een toeslag.

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden wanneer ik een kampeerplaats heb geboekt?

Wanneer je gaat kamperen bij EuroParcs kun je op de dag van aankomst vanaf 14.00 je kampeerplaats betrekken. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 11.00 uur weer te verlaten. Je kunt ook kiezen voor om een early check-in (voor 14.00 uur) en een late check-out (na 11.00 uur). Deze kun je tijdens het maken van je reservering bijboeken tegen een toeslag.

Mag ik voordat ik ingecheckt ben al gebruikmaken van de faciliteiten van het park?

Op de dag van aankomst en van vertrek mag je bij EuroParcs gewoon gebruikmaken van de faciliteiten. Ook voordat je ingecheckt bent en nadat je uitgecheckt bent.

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Heb je een klacht tijdens je verblijf? Bespreek je klacht met de receptie, zodat de medewerkers op het park je klacht tijdens je verblijf nog kunnen oplossen. Heb je een klacht na je verblijf? Neem hiervoor contact op het Klant Contact Centrum. Onze afdeling Service en Kwaliteit helpen je graag verder.

Wat wordt er van mij verwacht bij uitcheck/vertrek?

Op de dag dat je vertrekt, kun je de sleutel of je sleutelpasje van de woning bij de receptie inleveren of in de daarvoor bestemde brievenbus achterlaten. Wanneer je borg hebt betaald, moet je tijdens de openingstijden van de receptie uitchecken, zodat we de vakantiewoning kunnen controleren.

Bij vertrek vragen we je vriendelijk om aan de volgende zaken te denken:

  • Laat de woning schoon en opgeruimd achter (bezem)

  • Laat voor vertrek het huisvuil achter in de parkcontainers (milieupark)

  • Zorg dat de koelkast en de vaatwasser schoon en leeg zijn

  • Verzamel het linnengoed in een kussensloop in de hal

  • Lever je sleutel of sleutelpasje in bij de receptie of laat hem achter in de daarvoor bestemde brievenbus.

Eventuele kosten voor die door het parkbeheer voor bovenstaande werkzaamheden gemaakt worden, worden bij de huurder(s) in rekening gebracht.

Wat zijn de schoonmaakkosten?

De schoonmaakkosten zijn afhankelijk van het type en de grootte van de vakantiewoning.

Kan ik later uitchecken?

Op een later tijdstip uitchecken is mogelijk op basis van de beschikbaarheid. Je kunt een late check-out bijboeken tijdens je boeking of tijdens je verblijf bij de receptie.

Wanneer krijg ik mijn borg terug?

Als je een borg hebt betaald, ontvang je de borg binnen 3 weken retour op het bij ons bekende IBAN-nummer. Hiervoor hoef je zelf niets te doen. Mocht je hier vragen over hebben, kun je terecht bij het Klantcontactcentrum op telefoonnummer 088 070 80 90. Ook kun je een e-mail sturen naar kcc@europarcs.nl.

Inchecken

Inchecken

Wat zijn de aankomst- en vertrekdagen?

Bij EuroParcs kun je in de schoolvakanties, weekenden, midweken en weken boeken. Hieronder staat weergegeven welke dagen de aankomst- en vertrekdagen zijn:

  • Weekend: vrijdag tot maandag

  • Midweek: maandag tot vrijdag

  • Week: maandag tot maandag, vrijdag tot vrijdag

Tijdens de feestdagen (Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw) gelden er andere aankomst- en vertrekdagen.

Buiten de schoolvakanties kun je aankomen en vertrekken op alle werkdagen.

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

Op alle vakantieparken van EuroParcs gelden standaard aankomst- en vertrektijden. Voor vakantiehuizen en groepsvakantiewoningen geldt dat je op de aankomstdag vanaf 15.00 uur in de vakantiewoning mag. Op de vertrekdag dien je de vakantiewoning voor 10.00 uur te verlaten. Je kunt ook kiezen voor om een early check-in (voor 15.00 uur) en een late check-out (na 10.00 uur). Deze kun je tijdens het maken van je reservering bijboeken tegen een toeslag.

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden wanneer ik een kampeerplaats heb geboekt?

Wanneer je gaat kamperen bij EuroParcs kun je op de dag van aankomst vanaf 14.00 je kampeerplaats betrekken. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 11.00 uur weer te verlaten. Je kunt ook kiezen voor om een early check-in (voor 14.00 uur) en een late check-out (na 11.00 uur). Deze kun je tijdens het maken van je reservering bijboeken tegen een toeslag.

Vanaf hoe laat en tot hoe laat kan ik inchecken?

De standaard incheckperiode is van 15.00 uur tot 18.00 uur. Kom je later aan dan 18.00 uur? Neem dan contact met ons op. Het park kan dan de sleutel en de welkomstinformatie klaarleggen in een sleutelkluisje. Wel is dit is alleen mogelijk wanneer het volledige bedrag van de reservering betaald is. Heb je een early check-in bijgeboekt? Dan kun je vanaf 13.00 uur al inchecken.

Kan ik eerder inchecken?

Je kunt eerder inchecken op basis van de beschikbaarheid. Wanneer de early check-in beschikbaar is, kun je dit online toevoegen aan je reservering tijdens het maken van je reservering tegen een toeslag. Normaal mag je vanaf 15.00 uur inchecken, een early check-in is vanaf 13.00 uur.

Mag ik voordat ik ingecheckt ben al gebruikmaken van de faciliteiten van het park?

Op de dag van aankomst en van vertrek mag je bij EuroParcs gewoon gebruikmaken van de faciliteiten. Ook voordat je ingecheckt bent en nadat je uitgecheckt bent.

Krijg ik een welkomstpakket (en wat zit hierin)?

Nadat je bent ingecheckt, krijg je een welkomstpakket mee van de receptie. Hierin zitten de volgende handige spullen:

  • Vaatdoek

  • Dweil

  • Schuurspons

  • Lucifers

  • Afwasborstel

  • Pedaalemmerzak

  • Vuilniszak

  • Afwasmiddel

  • Vaatwastabletten

  • Toiletrol

  • (Koffiefilter)

Specials en kortingen

Specials en kortingen

Ik heb een arrangement (bijv. catering) geboekt dat niet beschikbaar is op het park. Wat is jullie beleid?

Wanneer een arrangement of bijgeboekt artikel niet (meer) beschikbaar is, krijg je het teveel betaalde bedrag retour.

Boekingen

Boekingen

Hoe kan ik extra gasten bij boeken?

Je kunt eenvoudig online extra gasten bijboeken via mijn.europarcs.nl.

Kan ik de datum van mijn boeking wijzigen? En tot wanneer kan ik omboeken?

Je kunt de datum van je reservering wijzigen, bijvoorbeeld omdat het toch niet goed uitkomt, of omdat je liever in een andere periode op vakantie gaat. Mocht je van gedachten veranderen, kun je binnen 24 uur van je boeking de datum nog kosteloos aanpassen. Als je langer dan 24 uur geleden geboekt hebt, rekenen we € 50,- wijzigingskosten. Wij kijken dan met je mee wat de mogelijkheden zijn. Voor je aangepaste boeking betaal je altijd minimaal het bedrag van de oorspronkelijke reservering. Is de prijs van je nieuwe reservering hoger dan het oorspronkelijke bedrag? Dan betaal je het verschil in prijs bij.

Bekijk voor meer informatie over omboeken de Recron voorwaarden op www.europarcs.nl/algemene-voorwaarden.

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

Je kunt je boeking gemakkelijk zelf online annuleren via mijn.europarcs.nl. Houd daarbij wel rekening met de annuleringsvoorwaarden. Mocht het zo zijn dat je boeking geannuleerd moet worden wegens corona gerelateerde redenen, kijk dan even op www.europarcs.nl/corona voor de daarvoor geldende annuleringsvoorwaarden. In andere gevallen vind je de Recron voorwaarden op www.europarcs.nl/algemene-voorwaarden.

Wat zijn de aankomst- en vertrekdagen?

Bij EuroParcs kun je in de schoolvakanties, weekenden, midweken en weken boeken. Hieronder staat weergegeven welke dagen de aankomst- en vertrekdagen zijn:

  • Weekend: vrijdag tot maandag

  • Midweek: maandag tot vrijdag

  • Week: maandag tot maandag, vrijdag tot vrijdag

Tijdens de feestdagen (Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw) gelden er andere aankomst- en vertrekdagen.

Buiten de schoolvakanties kun je aankomen en vertrekken op alle werkdagen.

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

Op alle vakantieparken van EuroParcs gelden standaard aankomst- en vertrektijden. Voor vakantiehuizen en groepsvakantiewoningen geldt dat je op de aankomstdag vanaf 15.00 uur in de vakantiewoning mag. Op de vertrekdag dien je de vakantiewoning voor 10.00 uur te verlaten. Je kunt ook kiezen voor om een early check-in (voor 15.00 uur) en een late check-out (na 10.00 uur). Deze kun je tijdens het maken van je reservering bijboeken tegen een toeslag.

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden wanneer ik een kampeerplaats heb geboekt?

Wanneer je gaat kamperen bij EuroParcs kun je op de dag van aankomst vanaf 14.00 je kampeerplaats betrekken. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 11.00 uur weer te verlaten. Je kunt ook kiezen voor om een early check-in (voor 14.00 uur) en een late check-out (na 11.00 uur). Deze kun je tijdens het maken van je reservering bijboeken tegen een toeslag.

Kan ik nog een verblijf boeken?

Het is in de meeste gevallen mogelijk om een verblijf te boeken. Dit is uiteraard afhankelijk van de beschikbaarheid en de periode dat je een boeking wilt maken. Je vindt alle beschikbare vakantiewoningen op onze website. Verder kun je een kijkje nemen op onze webpagina www.europarcs.nl/aanbiedingen voor onze last-minutes en aanbiedingen.

Mag ik boeken als ik 18 ben?

De minimale leeftijd om te kunnen boeken bij EuroParcs is 18 jaar.

Kan ik een voorkeur aangeven tijdens mijn boeking?

Als je een voorkeur hebt voor een bepaalde vakantiewoning, bijvoorbeeld vanwege speciale voorzieningen of vanwege een specifieke ligging, dan kun je dit aangeven tijdens het reserveren. Wij komen je zoveel mogelijk tegemoet. Wil je gegarandeerd de vakantiewoning toegewezen krijgen waar je voorkeur naar uitgaat? Dan betaal je voorkeurskosten. Het bedrag hiervoor is € 35,- per boeking.

Mogen er huisdieren mee?

Ja, je huisdier is (aangelijnd) van harte welkom op alle vakantieparken. Er zijn maximaal 2 huisdieren per vakantiewoning toegestaan. Ook zijn er huisdiervrije woningen beschikbaar. Je kunt je voorkeur aangeven bij het maken van je reservering. Wel geldt er een toeslag per huisdier per nacht. Deze wordt weergegeven tijdens je boeking.

Kan ik ook voor langere periode op jullie park verblijven?

Het is mogelijk voor een langere periode in een vakantiewoning van EuroParcs te verblijven. Dit kan bijvoorbeeld wanneer je aan het verhuizen of aan het verbouwen bent, of vanwege andere omstandigheden. Je kunt dit aanvragen bij onze afdeling StayXL. Voor meer informatie en om een aanvraag in te dienen voor een lang verblijf kun je kijken op www.stayxl.nl.

Kan ik meerdere huisjes naast elkaar boeken?

Het is bij EuroParcs mogelijk om meerdere huisjes naast elkaar te boeken. Zo kun je met twee gezinnen gezellig naast elkaar verblijven. Je kunt bij het maken van je boeking het huisnummer van je voorkeur aangeven. Dit kost € 35,- per boeking. Dit doe je dan voor beide reserveringen. Op de plattegrond kun je de huisnummers bekijken.

Kan ik een of meerdere vakantiewoningen boeken voor een grote groep?

Als je op zoek bent naar een of meerdere woningen voor een grote groep, dan biedt EuroParcs diverse mogelijkheden! Je kunt hierbij denken aan een bedrijfsuitje, personeelsfeest, familieweekend, festivalbezoek, studieweekend of zeilkamp. Voor meer informatie kun je kijken op https://www.stayxl.nl/.

Moet ik borg betalen als ik een woning huur?

Een ongelukje zit soms in een klein hoekje. Dat kan iedereen overkomen! Het is daarom dat EuroParcs vooraf een borg kan vragen aan alle gasten die een vakantiewoning huren. Bij een eventueel ongelukje kan de schade dan makkelijker worden afgehandeld. De borg kan minimaal € 100,- per woning bedragen. EuroParcs is ten allertijden gemachtigd om extra borg te vragen bij aankomst. Na vertrek worden de vakantiewoningen of groepsverblijven gecontroleerd. Wanneer na uitcheck blijkt dat er iets ontbreekt of stuk is, zal dit worden ingehouden op je borg. Als alles in orde is of er is een resterend bedrag, dan zal dit binnen 3 weken worden teruggestort op je rekening. Bij schade of bij het ontbreken van spullen ontvang je een factuur. Deze kun je gebruiken bij de afhandeling met je verzekering.

Wat zijn de omboekingsvoorwaarden/kosten?

Je maakt je reservering volgens de Recron voorwaarden. Deze zijn te vinden op www.europarcs.nl/algemene-voorwaarden. Hierin zijn de omboekingsvoorwaarden te vinden. We raden je aan een eigen annuleringsverzekering af te sluiten. Kijk voor alle informatie omtrent Corona op www.europarcs.nl/corona.

Kan ik online mijn reis wijzigen?

Je kunt gemakkelijk zelf online je verblijf beheren en wijzigen. Dit doe je door in te loggen op mijn.europarcs.nl.

Tot hoe lang voor mijn boeking is het nog mogelijk om een annuleringsverzekering bij te boeken?

Dit is afhankelijk van de aanbieder van je annuleringsverzekering. Raadpleeg je verzekeringsmaatschappij voor de voorwaarden die zij hiervoor hanteren. Op het moment biedt EuroParcs geen annuleringsverzekeringen bij de boekingen.

Ik kan mijn reservering niet inzien in Mijn EuroParcs, hoe kan dit?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. In veel gevallen komt dit voor wanneer er een nieuwe klantenkaart is gemaakt terwijl je al een account bij ons had. Geen probleem! Neem contact met ons op, dan voegen wij je dubbele account samen. We hebben hiervoor wel je reserveringsnummer en e-mailadres nodig.

Er staat dat mijn boeking nog niet gevalideerd is, hoe kan dit?

Geen paniek, dit betekent dat het park de reservering nog moet controleren. Het valideren van je boeking gebeurt vervolgens automatisch. Dit wordt dus vanzelf weer aangepast.

Hoe kan ik iets wijzigen in mijn boeking als ik niet via EuroParcs maar bij een andere reisorganisatie heb geboekt?

Als je bij een andere reisaanbieder een vakantiewoning bij EuroParcs hebt geboekt, dan annuleer of wijzig je je boeking bij de desbetreffende reisaanbieder. Deze bepaalt de voorwaarden voor wijzigingen van je boeking.

Mijn EuroParcs werkt niet. Hoe kan dit?

Dit kan diverse oorzaken hebben. Meestal komt dit voor wanneer er een nieuwe klantenkaart is gemaakt terwijl je al een account bij ons had. Geen probleem! Neem contact met ons op, dan voegen wij je dubbele account samen. We hebben hiervoor wel je reserveringsnummer en e-mailadres nodig.

Parken en faciliteiten

Parken en faciliteiten

Is er (gratis) Wi-Fi?

Ieder vakantiepark van EuroParcs en elke vakantiewoning beschikt over een Wi-Fi verbinding en is gratis te gebruiken. Onze parken liggen wel midden in de natuur, dus houd er rekening mee dat de snelheid en het bereik minder goed kan zijn dan je thuis gewend bent. Heb je problemen met inloggen of vragen over de Wi-Fi verbinding dan kun je altijd contact opnemen met de receptie.

Kan ik fietsen huren op het park?

Bij veel van onze parken kun je gewone fietsen en kinderfietsen huren. Of er een fietsverhuur op aanwezig is, kun je vinden op de pagina van het park waar je wilt verblijven. Op veel van onze parken kun je ook een e-chopper huren. Hiervoor moet je wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs of bromfiets certificaat.

Is er een wasserette aanwezig op het vakantiepark?

Dit verschilt per vakantiepark. Je kunt dit terugvinden bij de faciliteiten op de webpagina en op de plattegrond van het park waar je verblijft.

Is er toezicht op het park?

Om je een zo veilig mogelijk gevoel te geven tijdens je verblijf, wordt er op het park toezicht gehouden door het parkbeheer. In het geval van een (nood)situatie kun je naar het noodnummer van het park bellen. Deze ontvang je van de receptie bij het inchecken.

Zijn er oplaadpunten voor elektrische auto’s?

Op sommige parken zijn oplaadpunten beschikbaar, maar niet bij alle parken. Wanneer er een oplaadpunt voor een elektrische auto aanwezig is op het park, staat dat aangegeven op de website bij de parkfaciliteiten.

Welke faciliteiten heeft het vakantiepark?

De faciliteiten van onze vakantieparken verschillen per park. Alle faciliteiten staan per vakantiepark overzichtelijk op de website. Vanuit de homepagina kun je gemakkelijk het park aanklikken waar je meer over wilt weten. Heb je nog een vraag over de faciliteiten van één van de vakantieparken, bel dan naar de receptie van het desbetreffende park. We helpen je graag!

Mag ik gratis gebruikmaken van de faciliteiten van het park?

Dit is sterk afhankelijk van het vakantiepark en van het type faciliteit. Neem hiervoor contact op met de receptie van het desbetreffende vakantiepark. Zij hebben kennis van de voorwaarden van het vakantiepark.

Vakantiewoningen

Vakantiewoningen

Hebben jullie mindervalide woningen?

Wij hebben mindervalidewoningen en deze zijn op aanvraag beschikbaar. Op een aantal vakantieparken zijn enkele vakantiehuizen gedeeltelijk aangepast voor mindervaliden. Deze huizen zijn rolstoeltoegankelijk gemaakt en hebben brede deuren en een lage instap bij de douche. Enkele huizen hebben ook een douchezitje en beugels bij het toilet. Op de begane grond zijn twee hoog-laagbedden. Er is geen traplift aanwezig. Daardoor is de eerste verdieping alleen te bereiken met de trap.

Op vakantiepark Brunssummerheide biedt EuroParcs een mindervalidenwoning aan die geschikt is voor 10 personen. Dit vakantiehuis heeft een aangepaste badkamer op de begane grond met o.a. een douchebrancard en op de eerste verdieping vind je nog 2 badkamers. Hulphonden zijn in deze woning toegestaan.

Hoe kan ik zien welke woning huisdieren toe laat?

Wanneer je een huisdier toevoegt aan je reisgezelschap tijdens het maken van je boeking, krijg je automatisch alleen de woningen te zien waarin huisdieren zijn toegestaan. Daardoor ben je er zeker van dat je je huisdier(en) gewoon mee kunt nemen naar het park.

Hoe garandeert EuroParcs een hygiënische vakantiewoning?

Ons schoonmaakteam maakt met zorg en aandacht schoon. Mocht de hygiëne van je vakantiewoning niet voldoen aan je verwachtingen dan vragen wij je dit te melden bij de receptie. We verzoeken je vriendelijk dit uiterlijk 1 dag na aankomst te doen, zodat wij het probleem zo snel mogelijk voor je op kunnen lossen en je de dagen daaropvolgend een zo fijn mogelijk verblijf hebt.

Is er een inventarislijst van de vakantiewoning?

De aanwezigheid van een inventarislijst in de vakantiewoning verschilt per park. Er zijn parken die dit hebben, maar bij lange na niet alle parken. Wanneer de inventarislijst aanwezig is, kun je die gemakkelijk in de woning vinden.

Zit er een vriesvak of vriezer in de woning?

Dit verschilt per type vakantiewoning en staat aangegeven bij de kenmerken van de vakantiewoning op de website. Als de vriezer aanwezig is, staat dit in de kenmerken van de vakantiewoning. Wanneer een vriezer gewenst is, is het mogelijk om deze met voorkeur te boeken (€ 35,-) tijdens het maken van je boeking.

Is er een oven in de woning aanwezig?

De aanwezigheid van een oven verschilt per type vakantiewoning. Als er een oven aanwezig is, staat dit bij de kenmerken van de vakantiewoning aangegeven. Wanneer een oven gewenst is, is het mogelijk om deze met voorkeur te boeken (€ 35,-) tijdens het maken van je boeking.

Hoeveel parkeerplaatsen zijn er bij de woning?

Bij de kleinere woningtypen is er in ieder geval ruimte voor één auto en bij de grotere woningtypen voor twee auto's. Dit verschilt per park en per type vakantiewoning. Het aantal parkeerplaatsen staat ook aangegeven in de kenmerken van het type vakantiewoning op de website. EuroParcs De Koog is een autovrij park, hier parkeer je bij de ingang van het park. EuroParcs Kaatsheuvel is autoluw, hier parkeer je op centrale parkeerplaatsen.

Wat voor koffiezetapparaat is er in de vakantiewoning?

Het type koffiezetapparaat verschilt per type vakantiewoning. De kenmerken van de woningen staan op onze website aangegeven per woningtype.

Is er een apart toilet in de woning?

De aanwezigheid van een apart toilet verschilt per type vakantiewoning. De kenmerken van de woningen staan op onze website aangegeven per woningtype.

Hoe lang zijn de bedden in de vakantiewoning?

Over het algemeen zijn de bedden in onze vakantiewoningen 2m lang. Dit is de standaard. Wanneer dit korter is, staat dit specifiek aangegeven bij het vakantiepark en het woningtype. Een voorbeeld hiervan is EuroParcs De Biesbosch: hier hebben enkele huisnummers bedden die 1.80m lang zijn.

Wat voor bank staat er in de woning?

Deze vraag kunnen we op deze pagina niet beantwoorden. De banken en daarbij eigenlijk de gehele inrichtingen verschillen per woning, ook binnen een type. Omdat elke woning particulier eigendom is en de eigenaar kan kiezen uit diverse meubelpakketten, is dit niet te zeggen van te voren.

Welk huisnummer krijg ik?

Deze vraag kunnen we op de website niet beantwoorden, omdat je woningnummer pas wordt toegewezen bij aankomst. Wanneer je gegarandeerd een bepaald huisnummer wilt vastleggen, kun je een huisnummer met voorkeur boeken (€ 35,-) tijdens het maken van de boeking.

Waar ligt mijn vakantiewoning op de plattegrond en welke kleur is het woningtype?

Deze vraag kunnen we op de website niet beantwoorden, omdat je woningnummer en kleur van het woningtype pas wordt toegewezen bij aankomst. Deze is voordat je aankomt nog niet bekend. Wanneer je gegarandeerd een bepaald huisnummer wilt vastleggen, kun je een huisnummer met voorkeur boeken (€ 35,-)  tijdens het maken van de boeking.

Je juiste antwoord niet gevonden? Neem dan contact met ons op

Telefoon
+31 (0)88 070 8090

(gebruikelijke kosten)

Je vraag
Stuur ons een e-mail Voor al je vragen
Openingstijden

Maandag t/m vrijdag van 8.30 - 18.00 uur

Zaterdag en zondag van 10.00 - 16.00 uur