Hallo, hoe kunnen we je helpen?

Wanneer een arrangement of bijgeboekt artikel niet (meer) beschikbaar is, krijg je het teveel betaalde bedrag retour.

Bij onze vakantieparken in het bos is er in de omgeving zeker een wandel- of natuurgebied te vinden waar je heerlijk met je hond los of aan de lijn kunt wandelen.

Vakantie met hond wandelen in natuurpark Dwingelderveld vlakbij vakantiepark EuroParcs Ruinen

Benieuwd om welk wandel- of natuurgebied(en) het gaat, waar het is en of je hond los of aan de lijn moet? Op de pagina van het vakantiepark waar jij graag met je hond naar toe wilt, vind je onder het kopje 'Faciliteiten' meer specifieke informatie wanneer je klikt op de faciliteit 'Hond mee op vakantie?'.

Bij de meeste vakantieparken is er in de omgeving een recreatievijver of iets van water te vinden waar je met jouw hond naar toe kan. Vaak is er een periode dat honden wel of niet mogen zwemmen in het water.

Benieuwd wat, waar het te vinden is en wanneer je er met je hond naar toe kan? Op de pagina van het vakantiepark waar jij graag met je hond naar toe wilt, vind je onder het kopje 'Faciliteiten' meer specifieke informatie wanneer je klikt op de faciliteit 'Hond mee op vakantie?'.

Tip! Laat je gerust ook inspireren door ander uitjes in de omgeving.

Nee, er is geen hondendouche bij het vakantiehuis.

Op zowel EuroParcs Brunssummerheide (Nederland) als op EuroParcs Zilverstrand (België) is er wél een hondendouche te vinden op het vakantiepark waar je gebruik van kan maken om je hond even af te spoelen!

Nee, er is geen hondencamera of iets als een babyfoon aanwezig waarmee je op enige afstand je hond in de gaten kunt houden als je even weg bent. Mocht je dit willen dan is het handig om zelf iets mee te nemen.

Nee, er is geen hondenbench in de vakantiewoning. Mocht je het prettig vinden om er over één te beschikken tijdens jullie vakantie dan is het handig om zelf een bench meenemen.

Er zijn accommodatie types met een tuinomheining waar je hond welkom is.

Het kan ook zijn dat er per type een aantal vakantiehuizen géén tuinomheining hebben en een aantal wel. Wil je graag een vakantiehuis met tuinomheining, dan kun je het beste even contact opnemen met het vakantiepark waar je graag wilt verblijven. Je kunt namelijk tijdens het boeken zelf - indien beschikbaar - het huisnummer kiezen (dit kost eenmalig €35,-).

Een ongelukje kan gebeuren en dan is het handig dat je het even snel kunt opruimen. Of er in het vakantiehuis puppy-pads zijn of dat er een dweil aanwezig is voor het geval dat? Dat is afhankelijk van het park. Wellicht vind je het fijn om te weten, zodat je het indien nodig zelf mee kan nemen.

Benieuwd welk antwoord van toepassing is op het vakantiepark waar je graag naar toe wilt met jouw hond? Op de pagina van het vakantiepark vind je onder het kopje 'Faciliteiten' meer specifieke informatie wanneer je klikt op de faciliteit 'Hond mee op vakantie?'.

Ja, er is een dierenarts in de omgeving van het vakantiepark.

Benieuwd welke dierenarts in de buurt zit van het vakantiepark waar je graag naar toe wilt met jouw hond of waar jullie de vakantie inmiddels al hebben geboekt? Meer informatie over de dierenarts en contactgegevens vind je in de 'EuroParcs App' welke je gratis kunt downloaden via de Apple App Store of Google Play Store.

Ga naar Apple App Store Ga naar Google Play Store

Op bijna elk vakantiepark en camping van EuroParcs is een vakantiehuis of kampeerplaats te vinden waar jij met je hond vakantie kunnen vieren.

In welke vakantiehuizen of op welke kampeerplaatsen jij je hond mee kan nemen ontdek je door het aanbod te bekijken van:

Tip! Eenmaal aangekomen in onze zoek en boek? Je kunt eenvoudig via de filteroptie 'reisgezelschap' één of twee honden toe voegen en dan krijg je vanzelf het juiste aanbod te zien!

Dat is er zeker!

Om je op weg te helpen hebben wij onze vakantieparken en vakantiehuizen - uiteraard waar je hond ook welkom is - met of nabij een strand voor je op een rij gezet.

Bekijk vakantieparken nabij strand Bekijk vakantiehuizen nabij strand

Benieuwd om welk strand het gaat, waar het is en in welke periode je er met je hond naar toe kan? Op de pagina van het vakantiepark waar jij graag met je hond naar toe wilt, vind je onder het kopje 'Faciliteiten' meer specifieke informatie wanneer je klikt op de faciliteit 'Hond mee op vakantie?'.

Vakantiehuizen met vloerbedekking zijn er nagenoeg niet.

Wil je graag een vakantiehuis met vloerbedekking, dan kan je het beste even contact opnemen met EuroParcs Bad Hulckesteijn of EuroParcs Zuiderzee. De parken kunnen je vertellen welke vakantiewoningen (deels) voorzien zijn van vloerbedekking en dan weet je zeker dat je goed zit. Je kunt namelijk tijdens het boeken zelf - indien beschikbaar - het huisnummer kiezen (dit kost eenmalig €35,-).

Op de meeste vakantieparken is je hond welkom in het restaurant en/of het terras. Op slechts een aantal parken is je hond niet welkom in of bij de horeca.

Benieuwd welk antwoord van toepassing is op het vakantiepark waar je graag naar toe wilt met jouw hond? Op de pagina van het vakantiepark vind je onder het kopje 'Faciliteiten' meer specifieke informatie wanneer je klikt op de faciliteit 'Hond mee op vakantie?'.

Op de meeste vakantieparken is er géén hondenriemrek bij de supermarkt op het park, waar je jouw hond even aan vast kunt maken terwijl je een kleine boodschap doet. Bij een aantal vakantieparken is er wél een hondenriemrek bij de supermarkt op het park.

Benieuwd welk antwoord van toepassing is op het vakantiepark waar je graag naar toe wilt met jouw hond? Op de pagina van het vakantiepark vind je onder het kopje 'Faciliteiten' meer specifieke informatie wanneer je klikt op de faciliteit 'Hond mee op vakantie?'.

De meeste wegen zijn van asfalt, maar het wisselt per park of er meer asfalt of gras is te vinden. Op een aantal parken is er zowel gras als asfalt.

Benieuwd welk antwoord van toepassing is op het vakantiepark waar je graag naar toe wilt met jouw hond? Op de pagina van het vakantiepark vind je onder het kopje 'Faciliteiten' meer specifieke informatie wanneer je klikt op de faciliteit 'Hond mee op vakantie?'.

Op de meeste vakantieparken kun je hondenpoepzakjes verspreidt over het park vinden. Op EuroParcs Hoge Kempen kun je de zakjes eventueel kopen in de winkel op het park. En op een aantal vakantieparken zijn er géén hondenzakjes te verkrijgen, in dat geval is het handig om zelf de zakjes mee te nemen.

Vakantie met hond en hondenzakjes op het vakantiepark EuroParcs Enkhuizerstrand

Benieuwd welk antwoord van toepassing is op het vakantiepark waar je graag naar toe wilt met jouw hond? Op de pagina van het vakantiepark vind je onder het kopje 'Faciliteiten' meer specifieke informatie wanneer je klikt op de faciliteit 'Hond mee op vakantie?'.

Op een aantal vakantieparken zijn er speciale afvalbakken te vinden waar je de ontlasting van je hond in kunt doen. Op de meeste parken kan het in de algemene afvalbakken.

Benieuwd welk antwoord van toepassing is op het vakantiepark waar je graag naar toe wilt met jouw hond? Op de pagina van het vakantiepark vind je onder het kopje 'Faciliteiten' meer specifieke informatie wanneer je klikt op de faciliteit 'Hond mee op vakantie?'.

Ja, op alle vakantieparken van EuroParcs moet je hond aan de lijn.

Je hond is van harte welkom op de vakantieparken en campings van EuroParcs. Ontdek op welke je ook met je hond kan verblijven en een vakantie kunt boeken.

Bekijk alle parken

Je ontvangt gemiddeld 1x per week een nieuwsbrief van ons.

Uitzonderingen kunnen zijn wanneer er een aanbieding is waarvan we jou meteen op de hoogte willen brengen.

Nadat je bent ingecheckt, krijg je een welkomstpakket mee van de receptie. Hierin zitten de volgende handige spullen:

  • Vaatdoek

  • Dweil

  • Schuurspons

  • Lucifers

  • Afwasborstel

  • Pedaalemmerzak

  • Vuilniszak

  • Afwasmiddel

  • Vaatwastabletten

  • Toiletrol

  • (Koffiefilter)

Op de dag van aankomst en van vertrek mag je bij EuroParcs gewoon gebruikmaken van de faciliteiten. Ook voordat je ingecheckt bent en nadat je uitgecheckt bent.

Je kunt eerder inchecken op basis van de beschikbaarheid. Wanneer de early check-in beschikbaar is, kun je dit online toevoegen aan je reservering tijdens het maken van je reservering tegen een toeslag. Normaal mag je vanaf 15.00 uur inchecken, een early check-in is vanaf 13.00 uur.

De standaard incheckperiode is vanaf 15.00 uur. Je vindt de openingstijden van de receptie van het park van jouw voorkeur op onze website. Kom je na sluitingstijd van de receptie aan? Neem dan contact met ons op. Het park kan dan met jou persoonlijk een afspraak maken hoe in te checken. Wel is dit is alleen mogelijk wanneer het volledige bedrag van de reservering betaald is. Heb je een early check-in bijgeboekt? Dan kun je vanaf 13.00 uur al inchecken.

Wanneer je gaat kamperen bij EuroParcs kun je op de dag van aankomst vanaf 13.00 je kampeerplaats betrekken. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 12.00 uur weer te verlaten.

Op alle vakantieparken van EuroParcs gelden standaard aankomst- en vertrektijden. Voor vakantiehuizen en groepsvakantiewoningen geldt dat je op de aankomstdag vanaf 15.00 uur in de vakantiewoning mag. Op de vertrekdag dien je de vakantiewoning voor 10.00 uur te verlaten. Je kunt ook kiezen voor om een early check-in (voor 15.00 uur) en een late check-out (na 10.00 uur). De early check-in kun je tijdens het maken van je reservering bijboeken tegen een toeslag. De late check-out kun je tijdens het verblijf bijboeken bij de receptie, op basis van beschikbaarheid.

Bij EuroParcs kun je in de schoolvakanties, weekenden, midweken en weken boeken. Hieronder staat weergegeven welke dagen de aankomst- en vertrekdagen zijn:

  • Weekend: vrijdag tot maandag

  • Midweek: maandag tot vrijdag

  • Week: maandag tot maandag, vrijdag tot vrijdag

Tijdens de feestdagen (Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw) gelden er andere aankomst- en vertrekdagen.

In alle accommodaties is het niet toegestaan om te roken. Roken is enkel toegestaan buiten de accommodatie, bijvoorbeeld op het terras of in de tuin van de vakantiewoning. Indien er geen asbak in de accommodatie aanwezig is, kun je deze bij de receptie krijgen.

De meeste chalets hebben een eigen wifi-router, waarop je het wachtwoord kunt vinden. Mocht dit niet het geval zijn, dan hebben wij een openbare wifi-verbinding waar je geen wachtwoord voor nodig hebt. Voor verdere informatie kun je terecht bij de receptie.

Ons schoonmaakteam maakt met zorg en aandacht schoon. Mocht de hygiëne van je vakantiewoning niet voldoen aan je verwachtingen dan vragen wij je dit te melden bij de receptie. We verzoeken je vriendelijk dit uiterlijk 1 dag na aankomst te doen, zodat wij het probleem zo snel mogelijk voor je op kunnen lossen en je de dagen daaropvolgend een zo fijn mogelijk verblijf hebt.

Wanneer je een huisdier toevoegt aan je reisgezelschap tijdens het maken van je boeking, krijg je automatisch alleen de woningen te zien waarin huisdieren zijn toegestaan. Daardoor ben je er zeker van dat je je huisdier(en) gewoon mee kunt nemen naar het park. Er geldt een toeslag per huisdier per nacht. Je voegt het huisdier toe aan het reisgezelschap en de toeslag wordt weergegeven tijdens je boeking. Let op, je huisdier kan alleen mee als hij onderdeel is van het reisgezelschap.

De aanwezigheid van een inventarislijst in de vakantiewoning verschilt per park. Er zijn parken die dit hebben, maar bij lange na niet alle parken. Wanneer de inventarislijst aanwezig is, kun je die gemakkelijk in de woning vinden.

Dit verschilt per type vakantiewoning en staat aangegeven bij de kenmerken van de vakantiewoning op de website. Als de vriezer aanwezig is, staat dit in de kenmerken van de vakantiewoning. Wanneer een vriezer gewenst is, is het mogelijk om deze met voorkeur te boeken (€ 35,-) tijdens het maken van je boeking.

De aanwezigheid van een oven verschilt per type vakantiewoning. Als er een oven aanwezig is, staat dit bij de kenmerken van de vakantiewoning aangegeven. Wanneer een oven gewenst is, is het mogelijk om deze met voorkeur te boeken (€ 35,-) tijdens het maken van je boeking.

Bij de kleinere woningtypen is er in ieder geval ruimte voor één auto en bij de grotere woningtypen voor twee auto's. Dit verschilt per park en per type vakantiewoning. Het aantal parkeerplaatsen staat ook aangegeven in de kenmerken van het type vakantiewoning op de website. EuroParcs De Koog is een autovrij park, hier parkeer je bij de ingang van het park. EuroParcs Kaatsheuvel is autoluw, hier parkeer je op centrale parkeerplaatsen.

Tiny Offices zijn ook te gebruiken voor gasten en eigenaren. Verblijf je niet op het park, maar wil je toch graag gebruikmaken van een Tiny Office? Dat is mogelijk door het contactformulier in te vullen met vakantiepark EuroParcs De Zanding of Spaarnwoude en het onderwerp 'Tiny Office'. Ze zijn per dagdeel te reserveren tegen een vergoeding.

De Tiny Offices zijn te gebruiken door de gasten van EuroParcs De Zanding en EuroParcs Spaarnwoude. Zo kun je je tijdens de vakantie heerlijk even terugtrekken om ongestoord te werken of kun je juist op vakantie gaan om nieuwe inspiratie op te doen voor een persoonlijk project. De Tiny Offices zijn per dagdeel beschikbaar en vooraf te reserveren. Informeer hiernaar bij de receptie of vul het contactformulier in met EuroParcs De Zanding of Spaarnwoude en het onderwerp 'Tiny Office'.

Het is vervelend als je erachter komt dat je iets bent vergeten in je huisje. Hiervoor kun je altijd contact opnemen met de receptie van het park of met het Klant Contact Centrum op het telefoonnummer 088 070 80 90. We helpen je graag verder!

Als je een borg hebt betaald, ontvang je de borg binnen 3 weken retour op het bij ons bekende IBAN-nummer. Hiervoor hoef je zelf niets te doen. Mocht je hier vragen over hebben, kun je terecht bij het Klantcontactcentrum op telefoonnummer 088 070 80 90. Ook kun je een e-mail sturen naar kcc@europarcs.nl.

Op de dag van aankomst en van vertrek mag je bij EuroParcs gewoon gebruikmaken van de faciliteiten. Ook voordat je ingecheckt bent en nadat je uitgecheckt bent.

Op een later tijdstip uitchecken is mogelijk op basis van de beschikbaarheid. Je kunt een late check-out bijboeken tijdens je verblijf bij de receptie.

De schoonmaakkosten zijn afhankelijk van het type en de grootte van de vakantiewoning.

Op de dag dat je vertrekt, kun je de sleutel of je sleutelpasje van de woning bij de receptie inleveren of in de daarvoor bestemde brievenbus achterlaten. Wanneer je borg hebt betaald, moet je tijdens de openingstijden van de receptie uitchecken, zodat we de vakantiewoning kunnen controleren.

Bij vertrek vragen we je vriendelijk om aan de volgende zaken te denken:

  • Laat de woning schoon en opgeruimd achter (bezem)

  • Laat voor vertrek het huisvuil achter in de parkcontainers (milieupark)

  • Zorg dat de koelkast en de vaatwasser schoon en leeg zijn

  • Verzamel het linnengoed in een kussensloop in de hal

  • Lever je sleutel of sleutelpasje in bij de receptie of laat hem achter in de daarvoor bestemde brievenbus.

Eventuele kosten voor die door het parkbeheer voor bovenstaande werkzaamheden gemaakt worden, worden bij de huurder(s) in rekening gebracht.

Heb je een klacht tijdens je verblijf? Bespreek je klacht met de receptie, zodat de medewerkers op het park je klacht tijdens je verblijf nog kunnen oplossen. Heb je een klacht na je verblijf? Neem hiervoor contact op het Klant Contact Centrum. Onze afdeling Service en Kwaliteit helpen je graag verder.

Op de dag van aankomst en van vertrek mag je bij EuroParcs gewoon gebruikmaken van de faciliteiten. Ook voordat je ingecheckt bent en nadat je uitgecheckt bent.

Wanneer je gaat kamperen bij EuroParcs kun je op de dag van aankomst vanaf 13.00 je kampeerplaats betrekken. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 12.00 uur weer te verlaten.

Op alle vakantieparken van EuroParcs gelden standaard aankomst- en vertrektijden. Voor vakantiehuizen en groepsvakantiewoningen geldt dat je op de aankomstdag vanaf 15.00 uur in de vakantiewoning mag. Op de vertrekdag dien je de vakantiewoning voor 10.00 uur te verlaten. Je kunt ook kiezen voor om een early check-in (voor 15.00 uur) en een late check-out (na 10.00 uur). De early check-in kun je tijdens het maken van je reservering bijboeken tegen een toeslag. De late check-out kun je tijdens het verblijf bijboeken bij de receptie, op basis van beschikbaarheid.

Bij EuroParcs kun je in de schoolvakanties, weekenden, midweken en weken boeken. Hieronder staat weergegeven welke dagen de aankomst- en vertrekdagen zijn:

  • Weekend: vrijdag tot maandag

  • Midweek: maandag tot vrijdag

  • Week: maandag tot maandag, vrijdag tot vrijdag

Tijdens de feestdagen (Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw) gelden er andere aankomst- en vertrekdagen.

Je kunt contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer +31 (0) 88 070 8090 of door het contactformulier in te vullen. De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 20:00 uur en in het weekend van 08:30 tot 17:00 uur.

De meeste chalets hebben een eigen wifi-router, waarop je het wachtwoord kunt vinden. Mocht dit niet het geval zijn, dan hebben wij een openbare wifi-verbinding waar je geen wachtwoord voor nodig hebt. Voor verdere informatie kun je terecht bij de receptie.

Over het algemeen is het op geen enkel EuroParcs vakantiepark toegestaan om vuurwerk af te steken. We kunnen echter niet volledig garanderen dat dit nergens gebeurt, omdat de vakantieparken geen invloed hebben op wat er gebeurt in de omgeving. Wel hebben we enkele vuurwerkvrije parken waarop gehandhaafd wordt op het afsteken van vuurwerk. Dit zijn EuroParcs Parc du Soleil, EuroParcs De Woudhoeve en EuroParcs Noordwijkse Duinen.

Je kunt voor je boeking alvast een kijkje nemen op onze website voor de leukste bezienswaardigheden in de omgeving van jouw EuroParcs vakantiepark. Je kunt dit vinden onder de webpagina van het park waar je geboekt hebt. Tijdens het inchecken ontvang je een welkomstboekje waar informatie in staat over wat er te doen is in de omgeving. Verder kun je natuurlijk bij onze receptie binnenlopen om informatie te vragen over de leukste uitjes in de buurt. Ze delen graag de leukste tips met je!

Elektrisch barbecueën en barbecueën op gas is toegestaan op onze vakantieparken. Wil je barbecueën op kolen vraag de parkreceptie of dit is toegestaan. Barbecueën met open vuur is niet toegestaan.

Je bezoek is van harte welkom in je vakantiehuisje bij EuroParcs. Zij mogen hun auto parkeren op de algemene parkeerplaats vóór de slagbomen.

Je bezoek mag gewoon blijven slapen als je dit meldt bij de receptie in verband met extra bedlinnen en toeristenbelasting. Daarnaast mogen er niet meer mensen blijven slapen dan het maximaal aantal mensen waarvoor het huisje geschikt is. Dus als je bijvoorbeeld met zijn tweeën verblijft in een vierpersoonshuisje, dan mogen er twee logés blijven slapen.

Als je graag door een taxi naar een bestemming gebracht wilt worden, kunnen we bij de receptie een taxi voor je bellen. Bij EuroParcs Veluwemeer en EuroParcs Zuiderzee hebben we tijdens evenementen als Lowlands en Defqon1, die plaatsvinden op het Walibi festivalterrein dichtbij deze vakantieparken, een samenwerking met een taxi centrale.

De parken die je mag betreden met de auto hanteren standaard een tijdsperiode tussen 07.00 en 23.00 uur. In deze periode openen de slagbomen. Buiten deze tijden om kun je je auto parkeren op de algemene parkeerplaats.

Je boeking is voorafgaand aan je vakantie betaald. Betalingen die je op het park zelf doet na aankomst, bijvoorbeeld in de winkel, in het restaurant of bij de receptie, kun je over het algemeen met je creditcard betalen als er een pinapparaat aanwezig is.

Op onze parken in Oostenrijk gelden andere voorwaarden. Je betaalt hier altijd 30% direct bij boeking. Het resterende bedrag betaal je bij vertrek. Het is mogelijk om dit met creditcard te betalen.

Alle belangrijke (nood)nummers kun je vinden in je welkomstboekje, die je bij het inchecken van de receptie krijgt.

Dit is sterk afhankelijk per woning en vakantiepark. Over het algemeen kun je in je vakantiewoning de standaard Nederlandse zenders kijken en een aantal Belgische en Duitse zenders.

Heb je een klacht tijdens je verblijf? Bespreek je klacht met de receptie, zodat de medewerkers op het park je klacht tijdens je verblijf nog kunnen oplossen. Heb je een klacht na je verblijf? Neem hiervoor contact op het Klant Contact Centrum. Onze afdeling Service en Kwaliteit helpen je graag verder.

Het is altijd toegestaan om zelf handdoeken mee te nemen. Het afnemen van een handdoekenpakket is niet verplicht. Je krijgt geen korting als je zelf handdoeken meeneemt. Het afnemen van het lakenpakket voor bedlinnen is wel verplicht. Een korting hierop is niet mogelijk. Dit in verband met hygiëne.

Bij aankomst ligt er een linnenpakket in je verblijf voor je klaar. Het linnenpakket bestaat uit een hoeslaken, dekbedovertrek en kussensloop voor 1 persoon. Je kunt altijd een extra linnenpakket bijboeken bij de receptie tijdens je verblijf.

Bij aankomst ligt er een handdoekenpakket in je verblijf voor je klaar, mits je deze bijgeboekt hebt. Het handdoekenpakket bestaat uit één grote en één kleine badhanddoek. Je kunt altijd een extra handdoekenpakket bijboeken bij de receptie tijdens je verblijf.

Nadat je bent ingecheckt, krijg je een welkomstpakket mee van de receptie. Hierin zitten de volgende handige spullen:

  • Vaatdoek

  • Dweil

  • Schuurspons

  • Lucifers

  • Afwasborstel

  • Pedaalemmerzak

  • Vuilniszak

  • Afwasmiddel

  • Vaatwastabletten

  • Toiletrol

  • (Koffiefilter)

Ja, dat kan! Houd er wel rekening mee dat het transactiebedrag op het moment van de transactie direct bij je creditcard in rekening wordt gebracht. 

Reserveringen worden bij ons gemaakt volgens de Recron voorwaarden. Wanneer we geen betaling hebben ontvangen na een betalingsherinnering en aanmaning dan wordt de boeking volgens de daarvoor geldende annuleringsvoorwaarden geannuleerd.

Zodra je betaling verwerkt wordt in ons reserveringssysteem ontvang je een betalingsbevestiging. De verwerking van handmatige overboekingen, betalingen uit het buitenland of betalingen via acceptgiro of creditcard duren vaak iets langer, waardoor je niet direct een bevestiging ontvangt. Als je na 72 uur nog geen betalingsbevestiging van ons hebt ontvangen, dan kun je contact opnemen met ons Klant Contact Centrum.

Je kunt contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer +31 (0) 88 070 8090 of door het contactformulier in te vullen. De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 20:00 uur en in het weekend van 08:30 tot 17:00 uur.

Als je een borg hebt betaald, ontvang je de borg binnen 3 weken retour op het bij ons bekende IBAN-nummer. Hiervoor hoef je zelf niets te doen. Mocht je hier vragen over hebben, kun je terecht bij het Klantcontactcentrum op telefoonnummer 088 070 80 90. Ook kun je een e-mail sturen naar kcc@europarcs.nl.

Je boeking is voorafgaand aan je vakantie betaald. Betalingen die je op het park zelf doet na aankomst, bijvoorbeeld in de winkel, in het restaurant of bij de receptie, kun je over het algemeen met je creditcard betalen als er een pinapparaat aanwezig is.

Op onze parken in Oostenrijk gelden andere voorwaarden. Je betaalt hier altijd 30% direct bij boeking. Het resterende bedrag betaal je bij vertrek. Het is mogelijk om dit met creditcard te betalen.

Je verblijf bij EuroParcs betaal je van tevoren. Dit kan tijdens het maken van je reservering met o.a. iDeal, mastercard en VISA. Wanneer je tijdens je verblijf extra zaken bij wilt boeken, zoals fietsen of extra linnenpakketten, kun je natuurlijk wel ter plaatse (bij de receptie) betalen.

Op onze parken in Oostenrijk gelden andere voorwaarden. Je betaalt hier altijd 30% direct bij boeking. Het resterende bedrag betaal je bij vertrek.

Mocht je betaling via onze standaard betaalmethoden om wat voor reden dan ook niet lukken, dan is het altijd nog mogelijk om het bedrag handmatig over te boeken naar EuroParcs. Het bedrag kan overgeboekt worden naar NL82RABO0317171313, met als omschrijving of betalingskenmerk je reserveringsnummer.

Voor onze parken in Oostenrijk en Duitsland gelden andere IBAN nummers:

Oostenrijk: NL17RABO0189163135 Duitsland: NL29RABO0377771562

Het is bij EuroParcs niet mogelijk om in termijnen te betalen of om een uitgestelde betaling aan te vragen. Voor de betaling gelden de volgende voorwaarden:

  • Bij een boeking meer dan 6 weken voor aankomst betaal je direct 30% van het factuurbedrag en 6 weken voor aankomst het resterende bedrag.

  • Indien je binnen 6 weken voor aankomst boekt, dien je het volledige bedrag direct online te betalen.

  • Wanneer er geen betaling plaatsvindt, ontvang je van ons een herinnering en kan je reservering bij het uitblijven van betaling komen te vervallen.

  • Op onze parken in Oostenrijk gelden andere voorwaarden. Je betaalt hier altijd 30% direct bij boeking. Het resterende bedrag betaal je bij vertrek.

Uiteraard zijn ook dan onze annuleringsvoorwaarden van toepassing. Deze zijn te vinden op https://www.europarcs.nl/algemene-voorwaarden.

Tijdens het online boeken, kun je meteen afrekenen met o.a. iDeal, mastercard en VISA. Voor de betaling gelden de volgende voorwaarden:

  • Bij een boeking meer dan 6 weken voor aankomst betaal je direct 30% van het factuurbedrag en 6 weken voor aankomst het resterende bedrag.

  • Indien je binnen 6 weken voor aankomst boekt, dien je het volledige bedrag direct online te betalen.

  • Wanneer er geen betaling plaatsvindt, ontvang je van ons een herinnering. Als een (aan)betaling uitblijft, vervalt je reservering en ontvang je een annuleringsnota.

Uiteraard zijn ook dan onze annuleringsvoorwaarden van toepassing. Deze zijn te vinden op https://www.europarcs.nl/algemene-voorwaarden.

Een ongelukje zit soms in een klein hoekje. Dat kan iedereen overkomen! Het is daarom dat EuroParcs vooraf een borg kan vragen aan alle gasten die een vakantiewoning huren. Bij een eventueel ongelukje kan de schade dan makkelijker worden afgehandeld. De borg kan minimaal € 100,- per woning bedragen. EuroParcs is ten allertijden gemachtigd om extra borg te vragen bij aankomst. Na vertrek worden de vakantiewoningen of groepsverblijven gecontroleerd. Wanneer na uitcheck blijkt dat er iets ontbreekt of stuk is, zal dit worden ingehouden op je borg. Als alles in orde is of er is een resterend bedrag, dan zal dit binnen 3 weken worden teruggestort op je rekening. Bij schade of bij het ontbreken van spullen ontvang je een factuur. Deze kun je gebruiken bij de afhandeling met je verzekering.

Ja, dat kan! Houd er wel rekening mee dat het transactiebedrag op het moment van de transactie direct bij je creditcard in rekening wordt gebracht. 

Reserveringen worden bij ons gemaakt volgens de Recron voorwaarden. Wanneer we geen betaling hebben ontvangen na een betalingsherinnering en aanmaning dan wordt de boeking volgens de daarvoor geldende annuleringsvoorwaarden geannuleerd.

Als je een optie hebt geplaatst bij EuroParcs, zit hier een vervaldatum aan vast. Deze vervaldatum is met je gecommuniceerd via het Klant Contact Centrum of het vakantiepark zelf. Na deze datum zal de optie dus komen te vervallen. Als je van je optie een definitieve boeking wilt maken, dien je via Mijn EuroParcs (mijn.europarcs.nl) een (aan)betaling te hebben voldaan. Heb je nog vragen over je optie? Neem dan gerust contact op met het Klant Contact Centrum.

Zodra je betaling verwerkt wordt in ons reserveringssysteem ontvang je een betalingsbevestiging. De verwerking van handmatige overboekingen, betalingen uit het buitenland of betalingen via acceptgiro of creditcard duren vaak iets langer, waardoor je niet direct een bevestiging ontvangt. Als je na 72 uur nog geen betalingsbevestiging van ons hebt ontvangen, dan kun je contact opnemen met ons Klant Contact Centrum.

Je kunt contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer +31 (0) 88 070 8090 of door het contactformulier in te vullen. De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 20:00 uur en in het weekend van 08:30 tot 17:00 uur.

Een zakelijke boeking bij EuroParcs is mogelijk via onze StayXL/Business afdeling. Wanneer je je zakelijke boeking op de reguliere wijze gemaakt hebt en het vermoeden bestaat dat het niet voor enkel recreatieve doeleinden wordt gebruikt, zijn wij gerechtigd de boeking te annuleren met de daarbij komende annuleringskosten. Voor de voorwaarden verwijzen we je graag naar onze algemene voorwaarden.

Je kunt een Tiny Office reserveren door het contactformulier van het Klant Contact Centrum in te vullen. Kies bij het vakantiepark voor EuroParcs De Zanding of EuroParcs Spaarnwoude en kies vervolgens het onderwerp 'Tiny Office'. De Tiny Offices zijn ook te reserveren via de recepties van EuroParcs De Zanding en EuroParcs Spaarnwoude.

Als je je wachtwoord bent vergeten, dan kun je via de Mijn EuroParcs pagina een nieuw wachtwoord aanvragen door de klikken op 'wachtwoord vergeten'. Vul je e-mailadres in en je ontvangt binnen enkele minuten een nieuw wachtwoord.

Het is alleen mogelijk om een Mijn EuroParcs account aan te maken op het moment dat je een boeking of reservering hebt gemaakt bij EuroParcs. Nadat je een boeking hebt gemaakt, ontvang je in je mailbox een boekingsbevestiging. Hierin staat een link naar Mijn EuroParcs waarmee je een wachtwoord kunt aanmaken voor je account.

Dit kan diverse oorzaken hebben. Meestal komt dit voor wanneer er een nieuwe klantenkaart is gemaakt terwijl je al een account bij ons had. Geen probleem! Neem contact met ons op, dan voegen wij je dubbele account samen. We hebben hiervoor wel je reserveringsnummer en e-mailadres nodig.

Je kunt eenvoudig online extra gasten bijboeken via mijn.europarcs.nl.

Als je bij een andere reisaanbieder een vakantiewoning bij EuroParcs hebt geboekt, dan annuleer of wijzig je je boeking bij de desbetreffende reisaanbieder. Deze bepaalt de voorwaarden voor wijzigingen van je boeking.

Je kunt je boeking gemakkelijk zelf online annuleren via mijn.europarcs.nl. Houd daarbij wel rekening met de annuleringsvoorwaarden. De Recron-voorwaarden vind je op www.europarcs.nl/algemene-voorwaarden.

Geen paniek, dit betekent dat het park de reservering nog moet controleren. Het valideren van je boeking gebeurt vervolgens automatisch. Dit wordt dus vanzelf weer aangepast.

Dit kan verschillende oorzaken hebben. In veel gevallen komt dit voor wanneer er een nieuwe klantenkaart is gemaakt terwijl je al een account bij ons had. Geen probleem! Neem contact met ons op, dan voegen wij je dubbele account samen. We hebben hiervoor wel je reserveringsnummer en e-mailadres nodig.

Je maakt je reservering volgens de Recron voorwaarden. Deze zijn te vinden op www.europarcs.nl/algemene-voorwaarden. Hierin zijn de omboekingsvoorwaarden te vinden. We raden je aan een eigen annuleringsverzekering af te sluiten.

Dit is afhankelijk van de aanbieder van je annuleringsverzekering. Raadpleeg je verzekeringsmaatschappij voor de voorwaarden die zij hiervoor hanteren. Op het moment biedt EuroParcs geen annuleringsverzekeringen bij de boekingen.

Je wilt de datum van je boeking wijzigen, bijvoorbeeld omdat het niet goed uitkomt, of omdat je liever in een andere periode op vakantie gaat. Wij kijken graag met je mee wat de mogelijkheden zijn. Je betaalt altijd minimaal het originele bedrag van de oorspronkelijke reservering. Is de prijs van de nieuwe periode die je wilt boeken hoger dan het oorspronkelijke bedrag? Dan betaal je het verschil in prijs bij. Is je nieuwe vakantie goedkoper dan de oorspronkelijke prijs, dan krijg je het verschil niet terug. Je kunt in veel gevallen wel je boeking aanvullen met handige extra’s en zo het verschil beperken.

Omboeken kan zonder wijzigingskosten tot uiterlijk 28 dagen voor aankomst. Wanneer je binnen 28 dagen voor aankomst wilt omboeken, bedragen de omboekingskosten 10% van je huurtarief (excl. schoonmaakkosten, bedlinnen, toeristenbelasting etc.).

Je kunt gemakkelijk zelf online je verblijf beheren en wijzigen. Dit doe je door in te loggen op mijn.europarcs.nl.

Een ongelukje zit soms in een klein hoekje. Dat kan iedereen overkomen! Het is daarom dat EuroParcs vooraf een borg kan vragen aan alle gasten die een vakantiewoning huren. Bij een eventueel ongelukje kan de schade dan makkelijker worden afgehandeld. De borg kan minimaal € 100,- per woning bedragen. EuroParcs is ten allertijden gemachtigd om extra borg te vragen bij aankomst. Na vertrek worden de vakantiewoningen of groepsverblijven gecontroleerd. Wanneer na uitcheck blijkt dat er iets ontbreekt of stuk is, zal dit worden ingehouden op je borg. Als alles in orde is of er is een resterend bedrag, dan zal dit binnen 3 weken worden teruggestort op je rekening. Bij schade of bij het ontbreken van spullen ontvang je een factuur. Deze kun je gebruiken bij de afhandeling met je verzekering.

Als je op zoek bent naar een of meerdere woningen voor een grote groep, dan biedt EuroParcs diverse mogelijkheden! Je kunt hierbij denken aan een bedrijfsuitje, personeelsfeest, familieweekend, festivalbezoek, studieweekend of zeilkamp. Voor meer informatie kun je kijken op https://www.stayxl.nl/.

Het is bij EuroParcs mogelijk om meerdere huisjes naast elkaar te boeken. Zo kun je met twee gezinnen gezellig naast elkaar verblijven. Je kunt bij het maken van je boeking het huisnummer van je voorkeur aangeven. Dit kost € 35,- per boeking. Dit doe je dan voor beide reserveringen. Op de plattegrond kun je de huisnummers bekijken.

Het is mogelijk voor een langere periode in een vakantiewoning van EuroParcs te verblijven. Dit kan bijvoorbeeld wanneer je aan het verhuizen of aan het verbouwen bent, of vanwege andere omstandigheden. Je kunt dit aanvragen bij onze afdeling StayXL. Voor meer informatie en om een aanvraag in te dienen voor een lang verblijf kun je kijken op www.stayxl.nl.

Ja, je huisdier is (aangelijnd) van harte welkom op alle vakantieparken. Als de woning geschikt is voor huisdieren, zijn er maximaal 2 huisdieren per vakantiewoning toegestaan. Ook zijn er huisdiervrije woningen beschikbaar. Je kunt je voorkeur aangeven bij het maken van je reservering. Er geldt een toeslag per huisdier per nacht. Je voegt het huisdier toe aan het reisgezelschap en de toeslag wordt weergegeven tijdens je boeking. Let op, je huisdier kan alleen mee als hij onderdeel is van het reisgezelschap.

Wanneer je een voorkeur hebt voor een bepaalde vakantiewoning, bijvoorbeeld vanwege speciale voorzieningen, een specifieke ligging of een bepaald huisnummer, dan kun je dit aangeven tijdens het maken van je reservering. Je betaalt hiervoor voorkeurskosten. Het bedrag hiervoor is € 35,- per boeking.

Heb je voorkeurskosten betaalt, maar is het door onvoorziene omstandigheden niet mogelijk om aan je voorkeur te voldoen? Dan brengen we je op de hoogte, zoeken we naar een passend alternatief en ontvang je de betaalde voorkeurskosten retour.

De minimale leeftijd om te kunnen boeken bij EuroParcs is 18 jaar.

Het is in de meeste gevallen mogelijk om een verblijf te boeken. Dit is uiteraard afhankelijk van de beschikbaarheid en de periode dat je een boeking wilt maken. Je vindt alle beschikbare vakantiewoningen op onze website. Verder kun je een kijkje nemen op onze webpagina www.europarcs.nl/aanbiedingen voor onze last-minutes en aanbiedingen.

Wanneer je gaat kamperen bij EuroParcs kun je op de dag van aankomst vanaf 13.00 je kampeerplaats betrekken. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 12.00 uur weer te verlaten.

Op alle vakantieparken van EuroParcs gelden standaard aankomst- en vertrektijden. Voor vakantiehuizen en groepsvakantiewoningen geldt dat je op de aankomstdag vanaf 15.00 uur in de vakantiewoning mag. Op de vertrekdag dien je de vakantiewoning voor 10.00 uur te verlaten. Je kunt ook kiezen voor om een early check-in (voor 15.00 uur) en een late check-out (na 10.00 uur). De early check-in kun je tijdens het maken van je reservering bijboeken tegen een toeslag. De late check-out kun je tijdens het verblijf bijboeken bij de receptie, op basis van beschikbaarheid.

Bij EuroParcs kun je in de schoolvakanties, weekenden, midweken en weken boeken. Hieronder staat weergegeven welke dagen de aankomst- en vertrekdagen zijn:

  • Weekend: vrijdag tot maandag

  • Midweek: maandag tot vrijdag

  • Week: maandag tot maandag, vrijdag tot vrijdag

Tijdens de feestdagen (Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw) gelden er andere aankomst- en vertrekdagen.

Je juiste antwoord niet gevonden? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum

Telefoon
+31 (0)88 070 8090

(gebruikelijke kosten)

Je vraag
Vul het contactformulier in Voor al je vragen
Openingstijden
  • maandag tot vrijdag bereikbaar 08:30 uur tot 20:00 uur
  • zaterdag en zondag bereikbaar 08:30 uur tot 17:00 uur