Corona handen wassen

Corona

Corona - veelgestelde vragen

Goed nieuws, want alle maatregelen die op onze parken waren ingesteld, zijn komen te vervallen. Ofwel, je kunt weer onbegrensd gebruik maken van alle faciliteiten op onze parken.

Maar misschien heb je toch nog vragen? We hebben de meest gestelde vragen voor je verzameld en beantwoord.

Kan ik nog op vakantie ondanks het coronavirus (COVID-19)?

Zeer zeker! Al onze parken in binnen- en buitenland zijn open. En alle faciliteiten kunnen weer gebruikt worden zonder belemmeringen.

Zijn alle vakantieparken van EuroParcs open?

Al onze parken in binnen- en buitenland zijn open. En alle faciliteiten kunnen weer gebruikt worden zonder restricties.

Waar is een mondkapje verplicht op het vakantiepark?

Sinds 18 februari is er geen eindtijd in de horeca en geen 1.5 meter afstand meer. Ook hoef je geen mondkapje meer te dragen. Ook geldt er geen maximum capaciteit meer en is reserveren bij horeca, sauna, fitness en wellness niet meer nodig. 

Waar is een corona toegangsbewijs nodig?

Vanaf 25 februari hoef je geen coronapas meer te laten zien bij onze faciliteiten.

Wat heb ik nodig voor wellnesscentra?

Volgens de coronaregels niets meer. 

Wat heb ik nodig om te kunnen zwemmen?

Er gelden geen restricties meer. Het is uiteraard wel handig als je zwemkleding aan hebt.

Wat heb ik nodig om te kunnen sporten, zoals zwemmen?

Alle binnen- en buitensportlocaties zijn weer open. Kleedkamers, toiletten en douches zijn open.

Houdt u aan de basisregels om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan: handen wassen, afstand houden, testen, frisse lucht.

Heeft het zin om CoronaCheck-app of de website coronacheck.nl in te vullen?

Je hebt het niet meer nodig op onze parken en bij gebruikmaking van onze faciliteiten.

Geldt op het park ook de 1,5 meter regel?

Het is geen regel meer maar wij volgen het advies van de overheid om 1,5 meter afstand te houden tot mensen die niet tot je gezin of gezelschap behoren. Het virus is natuurlijk niet verdwenen en de kans op een nieuwe variant blijft. Verder houden wij ons ook aan: was je handen, zorg voor voldoende frisse lucht, blijf thuis bij klachten en laat je in dat geval testen. 

Geldt een zelftest als toegangsbewijs voor de horeca?

De horeca is open voor iedereen, zonder restricties.

Heb ik voor de zwembaden, wellnesscentra indoor speelfaciliteiten voor de kinderen en outdoor sport- en spelvoorzieningen een coronatoegangsbewijs nodig? 

Nee. Alle faciliteiten en voorzieningen zijn vrij te betreden en te gebruiken.

Kan ik te allen tijde in alle openbare ruimtes terecht?

Zeker. In de receptie en winkel houden we wel de hygieneregels in acht en houden we ook de spatschermen nog in gebruik. Dat doen we om ook de gasten en werknemers, die nog voorzichtig zijn, te respecteren.

Kan ik gewoon gebruikmaken van de faciliteiten zoals het zwembad en wellnesscentra op het park

Jazeker, alles is gewoon open, zonder beperkingen of toegangseisen. 

Geldt dit voor meer faciliteiten dan alleen het zwembad? Ja, alle faciliteiten op al onze parken zijn gewoon weer open.  

Kan ik een massage boeken? Indien het park beschikt over een wellnessruimte voor massages, gezichtsbehandeling etc, kun je er gewoon weer voor reserveren.

Heb ik voor de incheck en check-out in de receptie een coronatoegangsbewijs nodig?

Nee hoor, de receptie is weer gewoon toegankelijk. Het is geen regel meer maar wij volgen het advies van de overheid om 1,5 meter afstand te houden tot mensen die niet tot je gezin of gezelschap behoren. Het virus is natuurlijk niet verdwenen en de kans op een nieuwe variant blijft. Verder houden wij ons ook aan: was je handen, zorg voor voldoende frisse lucht, blijf thuis bij klachten en laat je in dat geval testen. 

In de receptie gebruiken we ook de spatschermen nog.

Nemen de parken aanvullende coronamaatregelen?

De meeste van onderstaande maatregelen zijn niet meer verplicht maar we blijven voorzichtig. Daarom ook hebben we in de meest voor de hand liggende voorzieningen nog ongewijzigd gehouden:

  • Op alle parken staan nog de openbare binnenruimtes desinfectiemiddelen.

  • Deze ruimtes zijn ook zo ingericht dat de 1,5 meter afstand tot elkaar zoveel mogelijk gewaarborgd wordt.

  • Voor jouw en onze veiligheid staan er op de balie van de receptie spatschermen.

  • In- en uitchecken op drukke momenten gebeurt zoveel mogelijk buiten (drive-thru).

  • Verder staat het onze medewerkers vrij om een mondkapje te dragen als zij gasten ontvangen.

  • Wij hebben de eerder uitgezette looplijnen nog niet verwijderd, net als de bestickering. We respecteren ieder, die voorzichtig is.

Zijn de horeca faciliteiten geopend?

Alle faciliteiten, dus ook horeca, zijn gewoon weer open volgens de reguliere tijden.

Hoe zit het met het bestellen en afhalen van maaltijden ’s avonds? 

Afhalen is altijd mogelijk! Je kunt maaltijden ook bij de vakantiewoningen ‘thuis’ bezorgd krijgen. Bestellen kan heel eenvoudig via wederom onze app of telefonisch bij het restaurant op het park. 

Heb je een QR code nodig voor het het afhaalgedeelte in de horeca? 

Nee. Je hoeft geen coronatoegangsbewijs te tonen om maaltijden te kunnen afhalen. 

Is er animatie op het park? 

Op sommige parken wel, op andere niet. Je kunt daarover informatie opvragen bij de receptie of in de app.

Mag ik met vrienden of familie in 1 woning verblijven?

Jazeker. Alle restricties zijn komen te vervallen.